Glömmer ni ord?

  • spoky
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46126 av spoky
Svar från spoky i ämnet glömmer
Hej...jag tror att de är mycket stres som gör att man glömmer..eller att man har så mycket att tänka på att de helt enkelt blir för mycket..=)
det är nog något som senare går över de tror ja eller så kan man kanske gå hos någon tal pedagog som kan hjälpa en att komma tillbaka...de är inga problem =)
Lycka till......................
Mer
17 år 8 månader sedan #46152 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Glömmer ni ord?
Att glömma vad ord betyder är nog ett kognitivt problem och kan vara ett tecken på en kognitiv störning. Man forskar intensivt på att ta fram läkemedel mot kognitiva störningar, som 80 % av de med schizofreni har. Det pågår försök med terapi mot kognitiva störningar och det kallas för kognitiv rehabilitering.
Mer
17 år 8 månader sedan #46164 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Glömmer ni ord?
Tror man kan kalla det för tip-of-the tounge när man inte kommer på ett ord men vet vad man vill säga. Tror att det är mänskligt och något som alla drabbas av någon gång. Ännu vanligare är det att inte komma på namn. Här om dagen kunde jag inte komma på att centerpartiets ledare heter Maude Olofsson fast jag hade hennes ansikte klart för min inre syn. Tror det oftast beror på stress och att hjärnan är chokad med information just då. Det brukar komma tillbaka om man tänker på något annat.

/Sofie