Asperger

Mer
4 år 11 månader sedan #1149342 av Richard
Svar från Richard i ämnet Asperger
Jag vill ha bort min aspergerdiagnos, jag försökte sudda bort den, men Ibrahim Baylan har snott mitt suddgummi! Det var ett luktsudd...

Mer
4 år 11 månader sedan #1149348 av wasp
Svar från wasp i ämnet Asperger
Tillhör inte Asperger autismspektum numera??? Konstigt nog hör jag också dit. Autism har jag brottats med hela min livstid. Har blivit bättre på äldre dar, numera kan jag ta i känslor och säga som det är! Må dåligt, ha ont, tycka om någon, tycka illa om någon/något. Konstigt nog lyckades jag så pass bra ändå i unga år!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149374 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Asperger
Ja, Asperger ingår i autism enligt DSM 5. Autism brukar nästan alltid upptäckas före 10 års ålder, medan schizofreni vid 20-25 år. Båda kan vara en utvecklingsstörning dvs uppstått under graviditeten.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1149915 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Asperger
Min terapeut frågade mig om ja ville göra en utredning. Jag känner att jag är rätt aspergig o mina 2 senaste ex har även sagt de efter de varit ihop med mig "du har både schizofreni o aspergers". Går runt i min egen värld på stan o nynnar på nån låt ja fått på hjärnan, upprepar samma saker är helt beroende av mina rutiner. Gör allt på exakt samma tid varje dag varje vecka och blir extremt stressad om de bryts. Stämmer även om jag tänker tillbaka på mitt liv, typ var rädd för o äta me de andra barnen i matsalen i skolan. Jag brukade vara helt lost o visste inte vad ja skulle göra me kroppen utan en fotboll när jag var ung/barn. Blev därför rätt duktig på fotboll, det var typ det ända ja kunde. Har specialintressen då och nu. Men sen får ja kanske göra en lång jobbig utredning o de kommer fram till att ja inte har aspergers.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Recard2016.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1149921 av björk
Svar från björk i ämnet Asperger
du MR. Stupid hur känner du inför detta härA

Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149938 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Asperger

Vars är världen på väg?