Asperger

Mer
4 år 11 månader sedan #1148550 av Recard2016
Asperger skapades av Recard2016
Frågade min läkare om aspergers härom veckan o om ja kunde ha den diagnosen med. Han sa att jag inte hade det, han får för bra kontakt me mig nu jämfört med i början sa han. Han sa dock att de negativa symptomen i schizofreni var väldigt autism-lika. Jag känner dock fortfarande att jag har aspergers trots det. Går runt o nynnar mina favoritsånger på stan o e inne i min egen värld med tics o annat. Lever helt efter mina rutiner varje dag, på minuten, blir väldigt stressad om de bryts. Har mina specialintressen. Ibland undrar ja t.o.m. om min farsa har aspergers. Han är extremt känslig för ljud o me mat t.ex. o har en del tecken på tvångssyndrom.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148575 av Richard
Svar från Richard i ämnet Asperger
Jag gjorde en utredning av en psykolog innan jag fick diagnosen, det var länge sen typ 2004. Men nu går jag endast till en psykiater 3-4 ggr per år för att stämma av att allt är ok. Han skriver i journalen; -Tydliga aspergerdrag förekommer.

Vet inte riktigt hur han ser det, men ska fråga nästa gång.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1148576 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Asperger
Det finns ett Asperger syndrom-test på nätet. Ibland liknar Aspergers syndrom de vid schizofreni.

www.psykologitest.se/asperger.php
Last edit: 4 år 11 månader sedan by harrypotter.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148586 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Asperger
Har gjort nåt sånt test, tror att ja fick aspergers på de, men litar inte på dom. Gjorde en riktig utredning när jag sökte till psykiatrin, de valde mellan aspergers o min nuvarande diagnos o efter mycket problem valde de den senare.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148589 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Asperger
Det är så väldigt individuellt och nästan omöjligt att ta fram ett system som skulle kunna ge exakt diagnos.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148858 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Asperger
Både schizofreni och Aspergers har sociala svårigheter. Asperger är en högfungerande autism. Typiskt vid autism är tilläggsdiagnoser av olika psykiska sjukdomar, som ADHD och bipolär. Man kan vara psykiatriskt sett multisjuk.