Kognitiv testning

Mer
3 år 4 månader sedan #1303394 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Mitt på pekpinnen..
Mer
3 år 4 månader sedan #1303403 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kognitiv testning
Har aldrig gjort något psykologiskt test men är ganska snabb.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1303405 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Jag tror inte det finns så mycket intresse för sådant här om man inte har blivit testad eller om det på något annat sätt betyder något för en.. Jag har inte presterat särskilt bra i skolan "typ" förrän jag intresserade mig för intelligens och började göra online test. Då vände de på något sätt och jag gick ut med ganska goda betyg.. Ett problem var att Jag satte prestationskrav på mig själv och jagade betyg..

För övrigt läste jag en forskning från 60-talet där man använt den dåvarande varianten av WAIS med funktionsnedsatta och de visade det sig att snabbhet var den bästa prediktorn för hur väl man skulle klara en sysselsättning!

Hur som helst så är inte höga resultat på abstrakt tänkande särskilt avgörande om man inte behöver det.. Jag kan inte tänka mig att enkla jobb som att jobba på ica kräver knappt någon abstrakt förmåga men snabbhet och uthållighet är väldigt bra att ha!
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Klanggedin.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303416 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kognitiv testning
Jag gjorde ett ADHD-test för 20 år sedan som visade samma som för dig, Klanggedin. Gott abstrakt tänkande men under medel för snabbhet. Reagerade väldigt negativt för stressmoment också. Om jag hade ADHD? Nej, inte numera blev svaret!
Mer
3 år 4 månader sedan #1303421 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Lite trött så här på kvällen.. Dom vill testa mig för ADHD igen nu när den chockande delen av schizofrenin har lagts sig men det är sant, ADHD kan växa bort på något konstigt vänster
Mer
3 år 4 månader sedan #1303511 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kognitiv testning
Det finns ett test på nätet, som är lika bra som ett psykologtest. Man får reda på vad man är sämre på för mig reaktionstid och visuellt minne..
www.viska.se/diagnostik/testa-din-kogntiva-formaga-2