Kognitiva resurser

Mer
4 år 8 månader sedan #1174830 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kognitiva resurser
IQ 100 är normalt. Men ofta sjunker IQ kanske med 10 % efter schizofreni, men troligen ej hos de som insjuknar efter 40 år.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1174847 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kognitiva resurser
Säger som rolls royce om motorerna till sina bilar, fullt tillräckligt.

Som när jag gjorde mönstringen där psykologen skulle ha ett samtal hon var sprickfärdig och frågade vill du veta ditt IQ? Nej, det är inte nödvändigt. Jag fick göra lumpen som underbefäls elev vilket jag inte kunde neka till. Däremot hade jag varit uttagen till plutonbefälselev hade jag kunnat neka. muckade som korpral och gruppchef.

Har inget intresse av att få veta mitt IQ fullt tillräckligt

Gjorde Repmånad då var jag furir och gruppchef på ett stabskompani. Det innebar att det fanns ett fältsjukhus på stabskompani de andra hade redan gjort en repmånad, de blev nedsatta med helikopter med huvudvapnet en pansarvärnskanon. På vägen vi färdades blev vi utsatta för ett bakhåll ingen av oss hade överlevt inom mig var tanken, Nisse se till att kom härifrån här är vi kanonmat hele gänget. Jag var psykotisk sjukskrev mig på fältsjukhuset nästa dag fick jag åka buss till Falu lasarett Jag ansökte om vapenfri tjänst utredaren fick jag träffa några gånger till sist sade han, be läkaren om ett intyg åk sedan till Säve depå så blir du fritagen från det militära och får frisedel

Antar att jag fortfarande är aktuell inom civilförsvaret och då krigsplacerad i min egen lägenhet samt att jag är utsedd till skyddsrumschef. Nu gör nog befolkningen här som de gjorde under ww2 att de väljer själva vem de vill ha som skyddsrumschef,men jag skall hjälpa till att göra i ordning det för krig. Allt som är i förråden som vi nu har i källaren skall ut, skall vi spara det gäller lägenheten allt brännbart skall fraktas bort eller eldas upp. Det jag skall göra är att tala om hur skyddsrumsluften skall vara det skall vevas, två stycken skall ständigt veva för det skall vara övertryck i skyddsrummet och frånluftsventilerna skall klappra samt filtret klarar alla nu kända stridsgaser. Om det luktar brandrök klarar filtret inte det. Överväg att skicka ut en för att se hur det ser ut, brinner det överväg evakuera om spanaren inte kommer tillbaka skicka inte ut fler, men brinner det måste ni ut. Iordningställandet inbegriper en luftsluss. in mot skyddsrummet stäng kolla om gummilisterna fungerar som de ska. Att någon skall gå ut först ut i slussen stäng dörren sedan kan han gå ut. På ingång slussen sedan pumpa in frisk luft från skyddsrummet därefter öppna mot slussen. Inga husdjur i skyddsrummet se till att vatten och mat finns till djuret i lägenheten. Det jag talar om är krig, alltså inga djur i skyddsrummet

-

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1174867 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Kognitiva resurser
Slapp det där med repmånad. Lika gött det. Får de för sig att kalla in mig för det så kommer jag fixa läkarintyg.

/Dave
Last edit: 4 år 8 månader sedan by 1Dave.