Dålig koncentration och fokus

Mer
4 år 3 månader sedan #1217720 av notwoodstock
Jag är osäker på hur jag skall hantera böcker. Kan inte läsa mycket och även julhandlande ökade på dosen, så tror jag man får låta bli.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219146 av Charlottesometimes
Tack för svar! Och för tips! :) <3

...känns väl tyvärr som att den dåliga koncentrationen är en del av sjukdomen, eftersom så många upplever det.
Fast har provat nu varje kväll att läsa och går bättre ibland så jag tänker att jag kan träna upp det, plus att jag bara varit psykosfri i ca två månader så det kanske (förhoppningsvis) blir bättre till slut!
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219148 av Recard2016
Jag har alltid haft svårt för o läsa böcker, men jag har tvingat mig igenom en hel del ändå. Har kanske 50 böcker i bokyllan, de flesta om anarkism o politik, för ja tycker det e grundläggande me kunskap för o förstå världen o leva.

Har läst en skittråkig bok om spanska inbördeskriget som bara handlade om alla arbetarråden o.s.v i detalj. När jag var 15 skrev mitt band sin första låt som ja sjöng på den hette "educate, unite, fight". Jag skrev texten som me de flesta andra låtarna.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219149 av Charlottesometimes
Recard2016: jag tror på som du har gjort att tvinga sig igenom böckerna! Är nog enda sättet. För läsa vill man ju, både typ romaner och mer faktaböcker!
Mer
4 år 3 månader sedan #1219154 av Recard2016
Jo jag tänker även om ja bara kan ta in 60% eller vad de e så e de ändå något o 60%.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219164 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dålig koncentration och fokus
Det är svårt att koncentrera sig på det som inte verkar intressant. Men det mesta är intressant bara man sätter sig in i det.

I början av schizofrenin tar sjukdomen upp det mesta av uppmärksamheten. Då kan det vara svårt att koncentrera sig på annat.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Geta.