Facial Expressions Test - Try it

Mer
16 år 8 månader sedan #85908 av stefan
Är dålig på detta med att läsa ansiktuttryck, vilket lär vara kopplat till min sjukdom. Det går dessutom så snabbt att jag inte hinner med och i kommentarerna hävdar en person som är fullt frisk att han också hade svårt för att klara av detta test så jag vet inte om det säger så mycket egentligen, men tyckte i alla fall att det var lite roligt.

Vad schizophrenia.com skriver samt kommentarer och länk till testet:

[url:3qpyyslj]http://www.schizophrenia.com/sznews/archives/005447.html[/url:3qpyyslj]
Mer
16 år 8 månader sedan #85916 av stefan
Fördelen och det positiva är att man kan träna upp denna förmåga. Hade för övrigt tre fel när jag testade andra gången.
Mer
16 år 8 månader sedan #85917 av aspie
Tack för länken! Detta test var ovanligt svårt! Jag lyckades gissa genast rätt bara två gånger av alla. Jag skall printa ut bilderna och studera saken närmare. Aspies är dåliga i att känna igen miner, det är ett diagnoskriterium. Men de andra motsvarande test har nog varit lättare än det här.

- Aspie
Mer
16 år 8 månader sedan #85919 av Geta
Det stämmer ju inte. När happy ska vara rätt så ser inte personen alls lycklig ut.
Mer
16 år 8 månader sedan #85921 av aspie
Minerna var faktiskt tvetydiga. Jag är inte heller helt säker angående testets kvalitet.
Mer
16 år 8 månader sedan #85933 av Isa-Alise
Jag hade bara 4 rätt på testet... de andra 6 bilderna fick jag gissa flera gånger på innan jag hittade rätt ord för minen...