Cykloid psykos

Mer
9 år 2 dagar sedan #736857 av skrutt
Svar från skrutt i ämnet Cykloid psykos
Hur var det för dig nu 2014 mumrik?
Mer
9 år 2 dagar sedan #736858 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Cykloid psykos
Har stått på låg dos Fluanxol/Pacinol 1997-2003 med uppehåll till 2005 då jag började igen. Slutade med dessa i samråd med läkare i augusti 2013.
Fick stora problem med sömnen hösten 2013. Inga mediciner verkade hjälpa (fick prova allt möjligt) och jag hade svår ångest. Blev inlagd en kort period men skrevs ut. I januari 2014 fick jag tinnitus och i och med det rasade mitt försvar, jag började tro att det var medicinerna, blev misstänksam mot läkarna, googlade symtom och lusläste FASS och Wikipedia på nätterna. Blev i det närmaste manisk, när jag träffade läkare och psykolog var det omöjligt för mig att sitta still, jag vandrade runt och skrek o grät, lade fram min teorier om vad som gått snett och det kändes som om alla var i konspiration mot mig. 8O
När jag blev suicid tog anhöriga mig till psyket och det blev LPT en tid. Fick Zyprexa och Valdoxan men blev sämre, fick massa benso... Tog mig samman, fick tillbaka min gamla medicin och blev utskriven efter tre månader. Fortfarande ett vrak men jag levde. Började med Abilify i oktober 2014 eftersom Fluanxol gav mig jobbiga biverkningar. Nu går jag på rehab sedan i november och har börjat arbetsträna. Mitt humör svänger väldigt och jag ska träffa läkare i maj och ta upp att jag troligen behöver antidepp eller stämningsstabiliserare.

Hur går det för dig?
Mer
9 år 2 dagar sedan #736861 av skrutt
Svar från skrutt i ämnet Cykloid psykos
Jag mår fint, står på Litium livet ut, men håller mig kry.
Är skör när jag upplever för mycket stress och måste vara rädd
om sömnen. Frisk när jag är frisk och lika sjuk som du när jag är
psykotisk. Vanföreställningar, paranoia, mani, rubbet ;) Sånt som händer...
Mer
9 år 2 dagar sedan #736865 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Cykloid psykos
Ja, det känns snopet att bli så sjuk, jag har ju haft mina meds och inte sett mig som sjuk men men...
Ny läkare nu så jag hoppas på ny input :tummenupp

Jaså litium fungerar för dig, de ville ge mig det men jag vägrade...
Mer
9 år 2 dagar sedan #736868 av skrutt
Svar från skrutt i ämnet Cykloid psykos
Hoppas du får bra hjälp. Det är svårt att ta emot hjälp när
man är paranoid. Brukar också vägra medicin, men när jag ECTat
några gånger tänker jag klarare :)