Hampa-protein

Mer
11 år 10 månader sedan #490466 av ikolito
Hampa-protein skapades av ikolito
Ska ta och beställa hampa-protein som jag ska äta efter träning.
[url:3uagb1k6]http://www.svenskhalsokost.se/produkter/hampa_protein?gclid=CMbn8tbayrACFUI4cgod7D17XA[/url:3uagb1k6]

Någon som prövat? Innehåller mycket nyttigt:
"Hampans frön är en rik källa på högvärdigt protein och essentiella aminosyror. De skalade hampafröna är behandlade med modern teknik för att näringsinnehållet skall behållas på bästa sätt. " "...hela 80 % av den totala oljevolymen består av essentiella fettsyror vilket få andra frön uppnår."
"Superfruits Hampaprotein är ett perfekt substitut för alla laktosallergiker som inte kan äta vanligt vassleprotein."

Innehåller 45 % protein per portion
Innehåller även 20 % kostfiber och mer än 10% omegafetter per portion!
Super i frukostsmoothien, som mellanmål eller efter träning!
Pulvret klassas som RAW och är odlat utan bekämpningsmedel och innehåller inga tillsatser!

Inget THC, såklart!
Mer
11 år 10 månader sedan #491886 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Hampa-protein
Vet ej om hampa men jag använder Whey protein.

här är några saker den hjälper mot.

Some benefits of whey protein include:

Helps to increase lean muscle mass (more easily absorbed)
It is also useful for weight loss, specifically fat loss
It enhances immune function by increasing glutathione levels.
Whey protein helps prevent cancer
It may help T-cell activity and decrease wasting tissues during illness and increase well-being and the speed of overall recovery.


I andra ord det hjälper mot att hindra cancer o anti inflammationer i musklerna.


Denna använder jag

Mer
11 år 10 månader sedan #491887 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hampa-protein
De flesta sjukdomarna ska bero på inflammation idag, tror man.
Mer
11 år 10 månader sedan #491893 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Hampa-protein
Glömde påminna dej om den hempa proteinet du visar har 350 ca kalorier och 44 gram protein vilket är hög dos av protein för att vara protein pulver. Försök leta efter 100-200 kalorier protein pulver med ca 25 gram protein i sig för att man behöver ej riktigt mer.

En aktiv person som jag tex behöver endast 77 gram protein per dag för att fungera korrekt och din dos där är hälften av vad jag behöver vilket är ganska mkt.

tror det där hempa protein är bra för vegeterianer som ej äter kött. Men annars försök hitta en lägre protein halt.
Mer
11 år 10 månader sedan #491948 av jiva
Svar från jiva i ämnet Hampa-protein
Jag äter hampaprotein i min yoghurt till frukost varje dag. Det är bra med lite extra protein för jag är veg.
Mer
11 år 10 månader sedan #492126 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Hampa-protein

jiva skrev: Jag äter hampaprotein i min yoghurt till frukost varje dag. Det är bra med lite extra protein för jag är veg.

Ok. Var köper du det? Vilket märke är det?