Snabbnudlar inte top notch

Mer
11 år 6 månader sedan #525844 av Zoidar
Läste just på nätet att snabbnudlar friteras för att de ska torka lättare. Det är därför de är så feta. Jag försöker att ändå äta någorlunda nyttigt, så jag ska gå över till andra nudlar. Problemet är bara kryddningen, då får man själv ordna den istället för de där färdiga kryddpåsarna. :neutral:

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 6 månader sedan #525846 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Snabbnudlar inte top notch
Nudlar har kanske fått en oförtjänt dålig klang, något man äter i nödfall. Jag har faktiskt knappt någon erfarenhet av den maträtten. Hur ofta äter du nudlar, Zoidar?
Mer
11 år 6 månader sedan #525847 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Snabbnudlar inte top notch
I princip varje dag, och ibland två gånger.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 6 månader sedan #525851 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Snabbnudlar inte top notch
Ja se på f.. Nu titta jag på mina nudlar. De innehåller 22 gram fett. Det trodde jag inte.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 6 månader sedan #525878 av Isa-Alise
Nuddlar är onyttigt, man kan ha dem någon enstaka gång, inte varje dag. Smaksättning är mestadels glutamat, som är onyttigt i större mängder. Det finns ju så mycket annan god mat. Pröva att steka rårakor på riven potatis, ägg, och hackad lök, att värma ärtsoppa, bruna bönor med bacon, blodpudding med lingonsylt, pasta och köttfärssås med zuccini, lök, och krossade tomater i. Stek torsk, sej, eller Alaska pollock med citon eller lax med lime och koka lite potatis till det. Gör en grekisk sallad. Rotmos på riktig kålrot med stekt fläsk till. Allt detta är relativt billigt och gott. :hjärta
Mer
11 år 6 månader sedan #525950 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Snabbnudlar inte top notch
Grejjen med nudlar är att det går på 3 minuter.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻