Hur gör man när det regnar?

Mer
11 år 6 månader sedan #526303 av Ready
Hur gör man när det regnar? Då kan man väl inte promenera? Hur gör du när det regnar Admin?
Mer
11 år 6 månader sedan #526311 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Hur gör man när det regnar?
Jag är förvisso inte Admin men kan ju säga hur jag gör.
Om jag ska gå så gör jag det oavsett väder.
Därför har jag köpt kläder för detta.
Går att få bra regnkläder billigt om man köper de på rätt ställe.
Tipsar gärna om jag kan.
:mrgreen:
Mer
11 år 6 månader sedan #526314 av Ready
Svar från Ready i ämnet Hur gör man när det regnar?
Det är nog det jag behöver ett riktigt regnställ (tror jag det heter).
Mer
11 år 6 månader sedan #526340 av Nissegossen
Det finns alldeles utmärkta både jacka och byxor som är lätta och som går att rulla ihop och hänga på sig i tillhörande påse. Jag köpte billigt på Lidl för ett tag sedan, byxorna för jag tror 129 kr. Jackan brydde jag mig inte om att köpa, då jag har en snarlik sedan tidigare. Den de hade på Lidl kostade 159 kr

Jag har bägge två med mig ut när jag går hemifrån, för att vara garderad.
Märk väl, med mig inte på mig, om det inte regnar!

Vi bor i Sverige och man klär sig för vädret.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 månader sedan #526344 av Isa-Alise
Jag blir blöt och njuter av regnet mot huden. Det är attityden till regnet som ställer till det om man undviker promenader i regn. Det är fint att känna små mjuka vattendroppar mot kinderna. Sen om det ösregnar så ställer jag mig i en port eller under ett träd och väntar lite så att jag inte blir genomblöt. Min jacka som jag har till vardags är en helt vanlig jacka och står inte emot hällregn.

Likaså med snö. Det kan vara helt underbart att vara utomhus i ett lätt snöfall, men är det full storm så väntar jag tills det lättar innan jag går ut. Jag har dock riktigt bra vinterkläder som klarar snöstorm och värmer även om de är fuktiga.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 6 månader sedan #526347 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Hur gör man när det regnar?
Jag går med paraply ibland och gummistövlar