Hur gör man när det regnar?

Mer
11 år 6 månader sedan #526349 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur gör man när det regnar?
Jag har en regnponcho när det regnar. Har den i cykelkorgen så att den alltid finns till hands.
Om det regnar småspik så tar jag bussen.
Mer
11 år 6 månader sedan #526351 av Isa-Alise
Gummistövlar använder jag hela hösten på hundpromenaderna. Det är lerigt ute.
Mer
11 år 6 månader sedan #526448 av Admin1
Om det regnar på morgonen, så avvaktar jag till eftermiddagen för då kan det ofta bli uppehåll. Om det regnar lite så använder jag paraply när jag promenerar.
Mer
11 år 6 månader sedan #526923 av Azo
Svar från Azo i ämnet Hur gör man när det regnar?
Jag är ung och närmast helt frisk fysiskt, då är det löjligt att skylla på regn, när jag inte är i 20-års åldern längre lär jag också ändra inställning. Nu efter en tids sämre mående måste jag med promenader, värk och trötthet i hela kroppen. Men jag har en hel arsenal med kläder för alla väder. Över tio år har jag gått in för att ha kläder så jag kan springa i alla väder och det är "lättare" att klä sig för promenader, man kan ha tyngre skor, annan jacka o.s.v.. Därmed om jag skyller på vädret så är det en dålig bortförklaring.

Har man som mål att promenera varje dag men inte vill göra det i dåligt väder så får man ta bort det dåliga vädret. Vädret kan man inte påverka men man kan påverka hur berörd man blir av vädret. Kan jag klä mig så att jag varken blir blöt eller fryser så kan jag inte skylla på vädret längre. Mitt sätt att tänka, man skall aldrig skylla på yttre omständigheter, kan bli destruktivt men ibland nyttigt.

Men vanligtvis gör jag som Admin1 och försöker vänta ut regnet men då är problemet att jag har en pannlampa så jag kan inte skylla på mörkret.
Mer
11 år 6 månader sedan #526931 av Jesus/magnus
ute faller regnet, som det gjort i tusen år^^

John 8:31-32.
Mer
11 år 6 månader sedan #526933 av saara
Svar från saara i ämnet Hur gör man när det regnar?
Jag har börjat vara mindre ut i regnväder än då jag var yngre. Håller med Isa-Alise om att lite regn kan kännas skönt mot kinden.
Men, jag blir ofta väldigt deppig då det regnar.Vill bara sova.Klarar inte av att tänka positivt just då.