Bantning

Mer
11 år 1 månad sedan #567390 av UnikOchEnsam
Bantning skapades av UnikOchEnsam
Jag tänker banta mig smal asså köra på svältmetoden
Jag kan knappast träna för medicinerna gör mig trött någon som känner igen sig?
Har ni provat svältmetoden och hur gick det? Eller har ni några andra tips jag vill verkligen bli smal igen
Mer
11 år 1 månad sedan #567391 av idefix
Svar från idefix i ämnet Bantning
Svältmetoden har jag inte testat själv, men däremot har jag kompisar som försökt att gå ner i vikt genom att svälta sig själva.

Du kommer säkerligen att gå ner i vikt, men sen när du ska stabilisera vikten, så kommer du antagligen gå upp lika mycket igen.

Bättre då att lägga om kostvanor och äta nyttigare.
Mer
11 år 1 månad sedan #567392 av UnikOchEnsam
Svar från UnikOchEnsam i ämnet Bantning
men då måste man träna o jag har provat o träna klarade knappt 5 minuter innan jag fick panikattack
Mer
11 år 1 månad sedan #567395 av idefix
Svar från idefix i ämnet Bantning
Får du panikattacker av att äta mindre kaloririk mat också?


Alltså äta samma mängd mat, men mindre kalorier i maten.
Mer
11 år 1 månad sedan #567396 av UnikOchEnsam
Svar från UnikOchEnsam i ämnet Bantning
ja jag blir mer trött än vanligt
Mer
11 år 1 månad sedan #567421 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bantning
Det kan räcka med två trettiominuters promenader om dan och att man räknar hur många kalorier man sätter i sig om dan för att kunna gå ner i vikt ganska enkelt.

Jag promenerade 1-1½ timme om dan och försökte äta 350 grams portioner varje dag och gick ner första gången 52 kilo, Sedan slutade jag röka och gick upp 40 kilo. Men jag har gått ner de 40 kilona med samma metod nu.

Man ska beräkna 25 kcal per kilo kroppsvikt för kvinnor för att hålla vikten. Äter man mindre så går man ner i vikt.

Nu är ju jag en man som väger nästan 80 kilo och går ner i vikt av att äta 350 grams portioner. Där man fördelar portionen 100 gram kött, 100 gram pasta, ris eller potatis, 100 gram grönsaker och 50 gram sås. Man ska äta 10 viktprocent fett. Det gäller att äta små portioner ofta för att inte bli så hungrig.

Man ska äta.
Frukost
mellanmål
lunch
mellanmål
middag
kvällsmål