Bantning

Mer
11 år 1 månad sedan #567428 av Earlybird
Svar från Earlybird i ämnet Bantning
Det är svårt att gå ner i vikt och stanna där. Det blir ännu svårare ju äldre man blir , så ni som är unga försök att få bukt med vikten och motionen. Det finns inga genvägar, bra mat och motion är det enda som fungerar i längden .LCHF tror jag är livsfarligt med allt fett i ådrorna som orsakar blodproppar.
Mer
11 år 1 månad sedan #567442 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Bantning
Det finns en gratisapp som man kan ladda ner till mobilen. Den heter shape up. I den kan man enkelt knappa in sin nuvarande vikt och sin målvikt, hur mycket man rör på sig osv. Så räknar den ut hur många kalorier man ska äta per dag om man vill gå ner i vikt. Man får oxå reda på hur lång tid det kommer att ta.

Man fyller i vad man äter under dagen och då räknar den ut hur många kalorier det är i maten. Det finns till och med en funktion där man kan scanna in streckkoden på det man äter för att få exakt resultat. Rekommenderas. Den är rätt kul faktiskt. Så kan man följa sin viktminskning i ett diagram.

Motion gör susen för humöret oxå :) och så kan man ju äta mer då..
Mer
11 år 1 månad sedan #567458 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Bantning
En del enheter är lite knäppa ost och smör mäts tex i gram. Jag brukar räkna 5 gram smör på en macka och 10 gram ost till en skiva.

Om man ni undrar över nåt får ni jättegärna fråga. Jag har en bra omvandlingstabell.
Mer
11 år 1 månad sedan #567491 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bantning
Shape up kostar dock pengar. Man kan ha en matdagbok på www.dumbbell.se/ helt gratis. Den har även lite dåligt fungerande appar att föra in mat och träning till sajten.
Mer
11 år 1 månad sedan #567515 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Bantning
Min är gratis :va?
De delar jag behöver iallafall :D