Mår illa när jag tränar

Mer
11 år 3 veckor sedan #569667 av Zoidar
Sedan jag ökat min medicin från 8 till 12mg så mår jag illa när jag tränar. Känner mig helt slut. Är det en biverkan på psykosmediciner som ni känner till?

Kom på att när jag tog 20mg zyprexa kunde jag inte gå fort, jag fick gå jättesakta. Jag blev helt slut, så antar att det är en biverkan...

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 3 veckor sedan #569672 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mår illa när jag tränar
Det beror nog på biverkan- parkinsonism som gör att man inte kan gå så fort.
Min syster klagar på mig- att jag inte går tillräckligt fort.
Mer
11 år 3 veckor sedan #569674 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Mår illa när jag tränar
Great! :va?

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 3 veckor sedan #569728 av idefix
Svar från idefix i ämnet Mår illa när jag tränar
Jag har haft det problemet på både Invega och Abilify, att jag mår illa när jag anstränger mig och tar i ordentligt.

På Risperdal hade jag dock inte det problemet, så min högst personliga teori är att valet av antipsykotika påverkar hur mycket man kan anstränga sig utan att kroppen säger stopp.
Mer
11 år 3 veckor sedan #569751 av Nissegossen
Jag blir också slut bara genom att gå och handla och även om jag rör mycket på mig, så har jag en urusel kondition och dras med en för stor kroppshydda. Jag kände inte så när jag var frisk och rörlig och inte hade diskbråcket.
Den sämre konditionen gör att jag ofta sätter mig i trappen när jag går upp med matvarorna på min pall för att jag orkar inte gå uppför 3 trappor i ett sträck.

Jag tror också att det delvis är medicinen som sätter ned konditionen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 3 veckor sedan #569790 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mår illa när jag tränar
Jag har aldrig mått illa av träning och antipsykotika. Antipsykotika gör att man tar lite kortare steg och därför går man lite långsammare än normalt.