oboy ... oboy

Mer
11 år 2 veckor sedan #570509 av Zoidar
oboy ... oboy skapades av Zoidar
Jag har druckit 2 liter oboy idag. Jag har en svaghet för oboy helt klart. Brukar först äta, sen kommer sötsug, och då blir det oboy. 98kg, förra sommaren vägde jag 103 så jag är 5kg lättare än då. Känner mig ändå lite blobbig, skulle va bra att gå ner till 93-94kg. Men jag har inte kraft till det. :väggen

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 2 veckor sedan #570513 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet oboy ... oboy
Det är mycket socker i Oboy. :tänk
Mer
11 år 2 veckor sedan #570516 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet oboy ... oboy
Det är svårt att gå ner i vikt med neuroleptika i kroppen men det går........
Mer
11 år 2 veckor sedan #570522 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet oboy ... oboy

Cizzi skrev: Oboy är ju för barn ju.


Jag är ett barn, ett 34 år gammalt barn :mrgreen:

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 2 veckor sedan #570558 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet oboy ... oboy
Koffein är bra mot ångest har jag märkt!
Cocacola,kaffe,men inte direkt te´...
Mer
11 år 2 veckor sedan #570612 av Mammuten
Svar från Mammuten i ämnet oboy ... oboy
Jag är en stor vän av oboj, men två liter av denna sockerbomb är förstås inte nyttigt.

Det är en sådan dryck jag verkligen kan få "cravings" av. Då kan det vara bra att fundera över vad det egentligen är kroppen längtar efter. Tröst? Socker? Vätska? Tryptofan?

Att äta en banan och dricka ett glas (mineral-)vatten, vänta tio minuter och sedan unna dig ett glas oboj kanske kan göra att du totalt sett minskar obojkonsumtionen, utan att du behöver avstå från oboj helt. Då är det inte blodsockret eller törsten som ligger bakom att du dricker obojen, utan du gör det för att det är gott.

Att minska på kaloririka drycker (juice, cola, öl, oboj) och inte använda dem som törstsläckare är ett enkelt sätt att leva sundare och förhoppningsvis minska i vikt.

(Jag har ingen egen erfarenhet av det sug man kan känna när man äter vissa mediciner, men eftersom just oboj är en personlig last tog jag mig friheten att skriva ändå, hoppas att det inte lät för klämkäckt)