Matlagning

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 1 månad sedan #653286 av Fantasio
Matlagning skapades av Fantasio
Hur ofta lagar du mat? Vad blir det för rätter? Jag har inte ens kokat pasta på evigheter, men jag köper ju mat på jobbet, så jag klarar mig.

Finner du det roligt att laga mat, eller är det ett jobbigt måste? Jag skulle vilja återuppta matlagandet, men det är så svårt att finna motivation.
Mer
10 år 1 månad sedan #653288 av krokus
Svar från krokus i ämnet Matlagning
I stort sett varje dag lagar jag middag. Två portioner så jag slipper laga lunch dagen därpå.

Fantasio, äter du mest färdig mat? Eller vad äter du om du inte lagar mat?
Du skulle ju kunna skaffa en rolig kokbok så kanske motivationen kommer tillbaka?
Mer
10 år 1 månad sedan #653289 av Geta
Svar från Geta i ämnet Matlagning
Har också haft perioder då jag inte velat eller orkat laga mat. Då har jag köpt mycket färdiglagat.
Annars tycker jag att det är ganska roligt att laga mat och testa recept, när jag har energi över.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 1 månad sedan #653300 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Matlagning
Jag lagar som oftast mat varje dag. Om jag absolut inte orkar tar jag knäckebröd med keso tex. eller havregrynsgröt. Jag tycker det är kul att laga mat till mig själv, då behöver man inte prestera...
Mer
10 år 1 månad sedan #653342 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Matlagning
Jag lagar mat nästan varje dag. Oftast stekt sill eller stekt makrill, men jag växlar med andra rätter också. Det är inte ofta jag äter färdiglagade rätter.
Mer
10 år 1 månad sedan #653344 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Matlagning
Jag lagar mat varje dag. Många recept finns här på Viska. Idag blev det grönsakspiroger. :D