Fördelar med nattliga promenader

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1327150 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader
Men visst Krokus kan jag förstå din rädsla och oro att bli våldtagen. Jag blev gruppvåldtagen när jag reste i Nordafrika. Det gjorde så att jag fick schizofreni. Sedan dess har jag varit sjuk i allvarliga psykoser. Det var i många år jag trodde att jag skulle inte kunna leva med allt detta tills morrn. Så illa var det.
Mer
3 år 2 månader sedan #1327151 av Geta
Grunden till schizofreni grundläggs i barndomen, även om schizofreni bryter ut i 20-årsåldern.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1327154 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader
Även om grunden läggs som barn behöver inte alltid utvecklas till schizofreni likadant har man enligt vetenskapliga undersökningar att stora påfrestningar kan utlösa schizofreni. Det är allmänt vedertaget numera idag.
Mer
3 år 2 månader sedan #1327158 av krokus
Ibland undrar jag om jag verkligen har psykossjukdom, eller om mina problem är pga ptsd. Apropå traumatiska upplevelser. 
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1327162 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader
Det har jag oxå undrat många ggr kanske ptsd och psykoser samtidigt. Men hört att man kan få psykoser av PTSD. Men jag vet inte om det stämmer. Men mycket liknar ptsd och mycket stämmer på psykoser. Har även funderat på om det finns ett gemensamt ord eller diagnos för det. Som inte är så känt så man har hört talas om det.
Mer
3 år 2 månader sedan #1327174 av Nissegossen

krokus skrev:

Geta skrev: Manliga undersköterskor brukar väl inte jobba med barn. Män vill sällan arbeta med något som ger så lite betalt.

Nej, jag menade att manliga undersköterskor är ovanligare än kvinnliga undersköterskor. Det är ett kvinnodominerat yrke.
 

Har träffat en uschka på en ögonmottagning innan ögonläkare han kunde mycket och sade bla att jag hade grå starr på vänster öga, han hade avancerad utrustning och jag var förvånad över hur hög kompetens han hade. Grå starr jag sade direkt vänster öga, han konfirmerade det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum