Risperdal

Mer
16 år 4 månader sedan #100720 av Sankt_sigfrid
Risperdal skapades av Sankt_sigfrid
Hej Doktorn

Är det rimligt att ha kvar risperdal i tre år, efter man blivit helt symptomfri efter en reaktiv psykos?

Tack

:?:
Mer
16 år 3 månader sedan #104303 av aspie
Svar från aspie i ämnet Risperdal

Sankt_sigfrid skrev: Hej Doktorn

Är det rimligt att ha kvar risperdal i tre år, efter man blivit helt symptomfri efter en reaktiv psykos?

Tack

:?:

Kanske borde jag inte svara eftersom jag är inte Doktorn. Man kan inte ge giltigt svar i cyberrymden eftersom man inte känner till sakförhållanden, som t ex hur allvarlig psykosen var, hur länge den dröjde etc. Men allmänt, det låter som övermedicinering, speciellt ifall dosen är hög. Låga doser (0,5-1mg/dygn) Risperdal används även med andra indicationer än (tidigare) psykoser.
Mer
16 år 3 månader sedan #104309 av Sankt_sigfrid
Svar från Sankt_sigfrid i ämnet Risperdal
hej

min nya läkare höll med om att det var dags att ta väck medicinen så jag är utan risperdal sedan ett tag...och jag är mer alert och sover bättre (blir mer utvilad) kan läsa längre intervaller o koncentrera mig bättre...bäst av allt..jag har klagat sedan 2004 på att texten på min tv varit suddig...nu är den skarp som sig bör...knäppt...

Läkaren skrev i sitt senaste yttrande att jag är friskare och mer verklighetsförankrad nu som omedicinerad...*go figure*

bra doktor....
Mer
16 år 3 månader sedan #104556 av sihzzle
Svar från sihzzle i ämnet Risperdal
åt risperdal i 1,5 år mot en lindrigare psykos var symtomfri någon månad sedan slutade jag med den utan i samråd med läkare . Och det gick faktiskt bra har varit utan i snart 2månader och det går hur bra som helst. Hamnade på på psyket av andra själ och där tog dom bort risperdalen helt.
Mer
16 år 3 månader sedan #104558 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperdal
Det kan gå betydligt längre tid än två månader
(vid utsättning av antipsykotika)
innan psykosen återkommer, om man är benägen
för det.
Mer
16 år 3 månader sedan #104570 av sihzzle
Svar från sihzzle i ämnet Risperdal

Geta skrev: Det kan gå betydligt längre tid än två månader
(vid utsättning av antipsykotika)
innan psykosen återkommer, om man är benägen
för det.


Gäller samma sak om man haft en drogutlöst psykos ?