Muskelsvaghet

Mer
15 år 2 veckor sedan #201472 av Kemiskt
Muskelsvaghet skapades av Kemiskt
Hej, en sak jag undrat över i flera år är min periodvis kommande muskelsvaghet. Då blir jag lite lätt darrig i händerna och orkar knappt lyfta ett vattenglas mot munnen utan att tappa det. Efter några dagar brukar det gå över. Jag är 20 år och fysiskt frisk så jag ser ingen tydlig anledning.. Är det så att flera har det, alltså att det hör ihop med alla andra symptom, eller är det bara någonting jag råkar ut för ändå? ^^
Mer
15 år 2 veckor sedan #201474 av Geta
Svar från Geta i ämnet Muskelsvaghet
Hej och välkommen, Kemiskt!
Det som du beskriver känner jag inte igen. Tar du
någon sorts psykofarmaka så att det skulle kunna
vara någon sorts biverkan?
Om man är lite allmänt nervös så kan man säkert
bli darrhänt. Många med social fobi klagar på att de
inte kan dricka kaffe med andra för att de skakar så
med kaffekoppen.
Mer
15 år 2 veckor sedan #201476 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Muskelsvaghet
Välkommen som medlem, Kemiskt!

Tycker inte dina symptom på muskelsvaghet låter särskilt vanliga. Eftersom jag tidvis är darrhänt själv så har jag funderat på saken. Har dock inte kommit på något, för det går över igen.

En doktor rekommenderade mig att dricka Vischy-vatten när jag tog upp min darrhänthet. Varför det just ska vara Vischy-vatten och inte vanligt vatten eller mineralvatten, glömde jag att fråga om. Det hela skulle ha något med hypofysen att göra om jag förstod det rätt. Annars är en teori att det kan ha med dehydrering (för lite vatten) att göra. Då funkar inte heller kroppen som den ska.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 2 veckor sedan #201481 av ak
Svar från ak i ämnet Muskelsvaghet
När jag tar Propavan får jag muskelsvaghet.
Mer
15 år 2 veckor sedan #201495 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Muskelsvaghet
Hjärtligt välkommen!
Kanske har nåt med mediciner att göra.
Jag har drabbats av muskelsvaghet men bara en gång. Då fick jag använda båda händerna för att lyfta ett glas vatten. Vad det var vet jag inte men troligen någon form av infektion eller inflammation. Om Du inte redan gjort det så bör Du ta upp det med Din läkare. Säkert inget allvarligt men onödigt att Du har det.
Mer
15 år 2 veckor sedan #201499 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Muskelsvaghet

TIKKI skrev: Hjärtligt välkommen!
Kanske har nåt med mediciner att göra.
Jag har drabbats av muskelsvaghet men bara en gång. Då fick jag använda båda händerna för att lyfta ett glas vatten. Vad det var vet jag inte men troligen någon form av infektion eller inflammation. Om Du inte redan gjort det så bör Du ta upp det med Din läkare. Säkert inget allvarligt men onödigt att Du har det.


Hej, och välkommen! Jag har precis som TIKKI, någon enstaka gång fått ta och hålla kaffekoppen med bägge händerna pga att jag måste, men vet inte vad det beror på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum