Muskelsvaghet

Mer
15 år 2 veckor sedan #201519 av Kemiskt
Svar från Kemiskt i ämnet Muskelsvaghet
För tillfället äter jag Lamictal, Truxal, Sertralin och Sobril, men jag har inte kunnat koppla det till varken dem eller de jag åt förut. Min allra första medicin var Fluoxetin, och efter knappt ett år så lade jag märke till svagheten för första gången. Men den har funnits kvar även efteråt, så det borde inte bero på den..

Och ja, jag har social fobi, egentligen, men någon av medicinerna (antar jag) har senaste året gjort mig.. öhm, avstängd/inlindad i bomull/tom osv. Så när jag går till skolan nu känns det oftast som om jag tagit mig en rejäl styrketår först, och är alldeles för dimmig för att orka bry mig om ifall någon pratar med mig, eller så. Kortfattat; jag är inte alls nervös längre. Och det sker ofta när jag är hemma själv också.

Dehydrering skulle väl kunna vara mest troligt.. Jag har ingen tidsuppfattning alls och brukar mest få i mig mat och vatten på impuls. (Kan man alltså inte dricka åtta liter vatten ena dagen, men ingenting nästa? Planar det inte ut sig? ><)
Mer
15 år 2 veckor sedan #201527 av Geta
Svar från Geta i ämnet Muskelsvaghet
Tränar och rör du dig lika mycket som du har gjort
innan? Ibland kan man bli väldigt slö av psykofarmaka
och drar sig för att anstränga sig.
Det kan inte vara något sådant som gör att du upplever
svaghet?
Mer
15 år 2 veckor sedan #201558 av Kemiskt
Svar från Kemiskt i ämnet Muskelsvaghet
Jag är inte riktigt överens med maten så jag tränar fullt tillräckligt, både gympass och vardagsmotion. Men jag har faktiskt märkt att det tar emot mycket mer än innan.. Kan ju bero på åldern i för sig också =P
Mer
15 år 2 veckor sedan #201741 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Muskelsvaghet
Av dina läkemedel, som du använder kan Sobril ge muskelsvaghet hos vissa. Det kan alltså kanske vara orsaken. Sertralin har också effekt mot ångest.