en fråga

  • smileys09
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #227460 av smileys09
en fråga skapades av smileys09
ni har väll förmodligen alla eller en del av er iaf gjort endel tester hos läkare/psyk osv.
det finns ett test som läkaren håller upp en penna eller ett finger så ska man titta raktfram och hela tiden följa pennan/fingret med blicken utan att röra på huvudet.. vad är det för test?? jag gjorde ett sådant häromdagen & jag vart och se dubbelt alltså 2 pennor när jag kollade åt höger.. jag fick göra om testa flera gånger & det vart lika hela tiden. varför blir det så??.. läkaren sa bara "hmmm intresant" sedan skrev han ner något på sitt papper. men han sa alldrig vad var som var så intresant.. vad kan det vara?
Mer
14 år 9 månader sedan #227461 av Geta
Svar från Geta i ämnet en fråga
Det låter som något neurologiskt.
Mer
14 år 9 månader sedan #227573 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet en fråga
Ingen har tidigare här nämnt att de fått ett sådant test, så det kan knappast vara en rutinundersökning utan snarare tvärtom. Det var alltså en psykiater, som gjorde testet på dig?
Mer
14 år 9 månader sedan #227576 av Geta
Svar från Geta i ämnet en fråga
Det låter som att läkaren ville undersöka om du har
nystagmus. Det vill säga ofrivilliga ögonrörelser.
Mer
14 år 9 månader sedan #227581 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet en fråga
Jag har kollat i Cullbergs bok Psykoser och undersökningen kallas för eye-tracking. Vid schizofreni har man svårigheter att följa rörelser med mjuka ögonrörelser utan det blir hackiga ögonrörelser, men det är sällan normala personer har liknande ögonproblem.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #227664 av
Svar från i ämnet en fråga

Admin1 skrev: Ingen har tidigare här nämnt att de fått ett sådant test, så det kan knappast vara en rutinundersökning utan snarare tvärtom. Det var alltså en psykiater, som gjorde testet på dig?


läkaren på akutpsyk gjorde testet var massa andra frågor också