Huvudvärk eller migrän?

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #245267 av Frankie
Huvudvärk eller migrän? skapades av Frankie
Hej viskare!

Detta är något jag tänkt och undrat om länge. Jag kan plötsligt få "attacker" av huvudvärk, oftast på en sida av huvudet och i ena ögat.
Denna gång är det på höger sida. Har läst att man ska kontakta sjukhus om man upplever smärta i ögat, men då ska man samtidigt ha
dubbelseende eller dimsyn också. Det har inte jag, och har aldrig haft. Jag provar med alvedon, hjälper inte ett skit.

Vad ska jag göra? :(


Ledsen och öm, Phoenix.
Mer
14 år 7 månader sedan #245271 av Nissegossen
Vanlig spänningshuvudvärk kan jag massera bort, men detta klarar jag inte!

Vet faktiskt inte vad du skall göra, men det bästa vore ju att gå till en läkare som får undersöka dig och eventuellt då att läkaren får skriva en remiss till en neurolog och denne kan i sin tur starta en neurologisk undersökning för att utröna vad det är som ger dig migrän om det nu är det.

Sorry, för övrigt att du skall behöva stå ut med smärtan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #245273 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Huvudvärk eller migrän?
Oh shit?

I'm dying.
Det gör djävulskt ont så fort jag rör på huvudet.
Om inte vanliga värktabletter hjälper, så borde det vara migrän right?
Eller är jag ute och cyklar nu?
Mer
14 år 7 månader sedan #245275 av Nissegossen
Detta som jag skall berätta nu är något jag sett på TV någon göra.

Det var en som tog upp en från publiken, för han frågade är det någon som har huvudvärk här?Det var några som sträckte upp handen och en tjej tog han då upp på scen.

Han sade, på vilken sida sitter värken och det var då på höger sida som hon sade.

Han sade då, kan du i tanken föreställa dig ditt kök hemma och gå in i skåpet och ta fram ett glas och sedan sade han på hennes jakande, ta då glaset och sätt det till det örat på den sida som gör ont och luta på huvudet och låt det som gör ont rinna ned i glaset!

Han frågade sedan har allt du hade därinne nu runnit ned i glaset och vad är det för färg på det? hon svarade rött och på hans fråga om allt runnit ut svarade hon ja och då sade han, häll ut glasets innehåll i vasken och följ det på vägen när det går mot reningsverket och se på när innehållet renas och det därefter rinner ut renat i havet!

Hon sade att hon kunde det och då frågade han, känner du nu någon huvudvärk? Hon svarade förvånat nej, det gör jag inte!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 7 månader sedan #245277 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Huvudvärk eller migrän?
bibliskt psykos.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 7 månader sedan #245278 av Nissegossen
Om du fortfarande har ont, ring sjukvårdsupplysningen!

se.babycenter.com/a-z/familyhealth/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum