Nässelutslag?

Mer
14 år 4 månader sedan #258822 av Sylviaplath
Hej,
Vet ngn hur man gör med nässelutslag, dvs hur man får stopp på skoven? Haft det 5 ggr sen i juli. Tror det är stressutlöst i kombination med sömnbrist mm. Fasen vad ont det gör, som om man var brännskadad. Känns som när det är pollen, lite tungt att andas också. Äter antihistaminer och Betapred, men än har det inte lagt sig. Känns som feber också. Är det för att mina 'nervösa besvär' numera är så välkontrollerade och att jag hanterar det mest förskräckliga påfrestningar med lugn och balans, får jobb gjort, har hemmet i bra ordning, är social och bjuder hem folk, går ut och hittar på trevliga saker mm? Finns folk (tidigare stabila och ordningssamma) som jag tycker är ute och snurrar och mår ganska dåligt psykiskt just nu (sen kanske 6 månader tillbaka). Jag är ett under av stabilitet tycker jag själv, men ganska trött och sliten just nu. Får möta en del aggressivitet och ibland flera timmars 'skäll' och rätt paranoida anklagelser etc. Nya omgången nässelutslag kom igår under en sådan varbal påpuckling. Går inte i svaromål annat än att jag (när jag verkligen inte håller med) säger att jag har en annan uppfattning. Känner mig helt slut och lite hypokondriskt orolig att det ska slå sig på andningen eftersom ögonlock och i viss mån munnen svullnat.
SylviaP
Mer
14 år 4 månader sedan #258828 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Nässelutslag?
Är det inte bältros som du fått? Det gör väldigt ont...

www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... r/Baltros/
Mer
14 år 4 månader sedan #258888 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet Nässelutslag?
vad jag kommer ihåg så kliar bara nässelutslag... jag kliade nästan
sönder mig... har du svårt att andas skall man till akuten.. de sa de till
mig när jag hade det..

/bonnie...
Mer
14 år 4 månader sedan #258894 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nässelutslag?
:tänk Jag har haft nässelutslag när jag överdoserat medicin, försök pröva vilken av dina mediciner det kan vara, för att nässelutslagen som jag hade är helt borta sedan jag sänkte dosen.
Kommer inte längre ihåg vilken medicin det gällde....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #258905 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Nässelutslag?
Ja jag har oxå nesselutslag ibland..tydligen någon allergisk reaktion fick då betapred..men jag hadde ej ont
Mer
14 år 4 månader sedan #258908 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nässelutslag?
Betapred förskrivare[/url:3v1ses56]

Betapred bipacksedel[/url:3v1ses56]

Det står om varning vid psykos..

Det står något lite om allergi, men att det är sällsynt som biverrkan.

Jag står fast vid att en dossänkning är det mest adekvata, för att det står också, att det alltid överanstränger systemet.

"Frånsett substitutionsterapi innebör glukokortikoidbehandling alltid en överdosering jämfört med det fysiologiska tillståndet."

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum