brännskadad

Mer
13 år 4 månader sedan #354377 av makeup
brännskadad skapades av makeup
Jag har blivit brännskadad i magen, det börjar bli vita ärr där skadorna finns, känns jättetråkigt, och det svider som om det brann i magen
Mer
13 år 4 månader sedan #354378 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet brännskadad
Inuti magen? Hur har du blivit det tror du?
Mer
13 år 4 månader sedan #354381 av makeup
Svar från makeup i ämnet brännskadad
inte inuti magen, utan precis nedanför naveln utanpå förstås. att bli brännskadad inuti magen är en duktig bedrift.
Mer
13 år 4 månader sedan #354383 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet brännskadad
Jag brände mig med ett strykjärn en gång
på magen.. det var inte skönt.... du har ingen
smärtstillande salva att stryka på?

*kram*

/bonnie...
Mer
13 år 4 månader sedan #354385 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet brännskadad
Jag tror att xylocain är borttagen från fass pga biverkningar och det har nog inte kommit någon ersättningssalva vad jag vet!

Men jag själv hade en gång en brännskada på höger lår där vid fickan och det berodde på att jag hade pyrotekniskt material, hemma tillverkat och det flådde skinnet på mig och glöd som bildade brännsår ned över hela högerbenet och jag satt och plockade bort död hud medan det var färskt, tills en grannkäring fick se det och stoppade mig!

Jag hamnade ju akut på sjukhus, men då hade det gått en timme eller två och då hade huden som var död klistrat in och det gjorde skitont när de plockade bort den med en pincett, må Gud ta kärringen om ni förstår mig.

Den påsken och en tid därefter fick jag gå inlindad med fetvadd och förband och till slut började skiten klia så att jag blev nästan heltokig. Inget att rekommendera att leka med klorex och socker!
(Klorex växtgift som kommunen lade ut för att ta bort ogräs..)

Jag har egentligen inget tips annat än att om du har löst hängande brunt skinn på magen, så är det dött skinn och borde tas om hand utav läkare här, så låt vården titta på det om du nu inte redan har varit hos läkare.

Känner med dig!
Kram
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 4 månader sedan #354386 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet brännskadad
Om det inte är djupa brännsår ska man bara låta dem vara och låta läka ifred