Går den medicinska forskningen framåt?

Mer
12 år 4 månader sedan #447252 av Ready
Ibland undrar jag om den medicinska forskningen går framåt? Detta för att sjukdomar utvecklas ju hela tiden. Bakterier blir resistenta och så vidare. Jag tror till exempel att hiv-viruset är föränderligt.
Mer
12 år 4 månader sedan #447261 av Ready
Jag kan verkligen rekommendera tidningen Medicinsk Vetenskap.
Mer
12 år 4 månader sedan #447396 av saara
Här är länken till tidningen så kan man bekanta sig med en om man vill:
[url:2iw6igxy]http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?l=sv&d=606[/url:2iw6igxy]
Mer
12 år 4 månader sedan #447453 av Admin1
Visst går forskningen framåt, men problemet med infektionssjukdomar är att bakterier och virus kan snabbt mutera och kringgå att de blir dödade av antibiotika och även i vissa fall vacciner. Om befolkningen ökar i världen och vi bor allt tätare i städer kommer infektionssjukdomar bli ett allt större problem.
Mer
12 år 4 månader sedan #447455 av zoegas
Det dyker ju upp nya sjukdomar hela tiden. H1N1 sist. Forskningen tog fram vaccin väldigt snabbt och vaccinerade halva planten på bara några månader. En annan influensa, spanka sjukan tog kål på 100 miljoner människor 1918-20. H1N1 orsakade 18000 dödsfall. Så visst går det framåt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 4 månader sedan #447480 av Geta
Min morfar dog i spanska sjukan vid 25 års ålder. Spanska sjukan skördade mer liv än vad själva världskriget gjorde.

Det gäller att inte peta sig i näsan, mun eller ögon när man har varit ute i influensatider.