Gör jag något fel med hostan?

Mer
12 år 1 månad sedan #471197 av Traxerity
Den vill inte bort. Dock jag har börjat med distanskurs nu. Mina uppgifter kommer genom internet och jag utför dem under dagarnas gång.

Det tar ca 4-5 timmar att utföra alla uppgifter dom begär och jag tar inga pauser emellan dessa 4-5 timmar för att jag vill icke slösa tid.

Tränar även 1 timme per dag att lära mej dansa jumpstyle.
Har ej tid för mkt vila men försöker så gott jag kan.

Febern är borta men hostan är ej borta men den har slutat göra ont i bröstet iaf.
Så hur lång tid kommer det ta att få bort hostan och sjukdoms skitet så jag kan utföra 100% arbete på min matte. Vill spendera 6-8 timmar på matten men det kan jag inte så länge jag inte sjuk.

Har räknat 40 sidor på 3 dagar. ska försöka ta 15 imorron.
Mer
12 år 1 månad sedan #471200 av Geta
Förra våren hade jag en rejäl förkylning. Den höll i sig i tre veckor.
Mer
12 år 1 månad sedan #471242 av Nissegossen
När jag slutade röka försvann all hosta...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #471328 av Admin1
Jag brukar köpa Vicks eller eukaluptus pastiller som jag suger på när jag har hosta och det lindrar hostan tycker jag. Det kan också vara bra att dricka te. Hosta kan skapa irritation i luftvägarna och framkalla mer hosta. Lätt att hamna i en ond cirkel. Förkylningshosta brukar försvinna efter 2-4 veckor.
Mer
12 år 1 månad sedan #471428 av Traxerity
Jag har bara hostan kvar så ska jag sitta nu i 2-4 veckor o hosta som en marodör!
Nåväl ska testa detta admin tack och ni andra tack för tips nisse och geta
Mer
12 år 1 månad sedan #471441 av Poppy
Är det torr hosta eller slemhosta? Som Admin skrev kan torr hosta skapa en ond cirkel... hostan irriterar halsen så man får mer hosta. För att bryta den onda cirkeln kan man behöva ta hostmedicin från apoteket en period. Fråga personalen så du får rätt medicin, det är olika beroende på vilken sorts hosta man har.