Livstilsmottagningen

Mer
11 år 6 månader sedan #534066 av Bitte
Idag har jag varit på Livstilsmottagningen. Det blev mycket prat om mat och motion.
Sen hade jag gått ner ett kilo med jämförelse av när jag var hos diabetes sköterskan. Och 4 cm mindre bukomfång. Jag har ju ändrat kosten till mer hälsosammare. Bytt ut blåbärssoppan till lättyougurt, Och till mörkt bröd samt att jag tar mindre portioner på kontaktgruppen. Sen har jag slutat med sötsaker, kaffebröd mm.
Mitt mål är att gå ner 4-5 kg per månad. Fungerar inte det blir det operation.
Ska dit igen om ca: 3 mån. Kanske har jag gått ner 12-15 kg tills dess. Man kan ju hoppas.
Mer
11 år 6 månader sedan #534102 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Livstilsmottagningen
Min kontaktperson är som en egen liten livsstilsmottagning...... vi pratar en hel del om kost, motion och vikten av att inte dricka alkohol. Här ska ändras vanor minsann...... har han nog tänkt sig. Jag försöker men det går olika bra med olika saker. Vanor ändrar man inte i en handvändning precis......
Mer
11 år 6 månader sedan #534111 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Livstilsmottagningen
Vilka motionsråd fick du för att gå ner i vikt? Låter enormt spännande med denna mottagning. Jag skulle själv väldigt gärna gå på sådant även om jag inte har tendens till viktökning.
Mer
11 år 6 månader sedan #534125 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Livstilsmottagningen
"[color=#BF40FF:9wgh9d32]4 cm mindre bukomfång[/color:9wgh9d32]"

Det är ju väldigt bra. Hur sitter kläderna, märks det något?
Mer
11 år 6 månader sedan #534239 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Livstilsmottagningen
Eftersom jag har ett diskbråck som ger sig till känna när jag går mycket så är promenader svårt. Annars förespråkade hon att det var bra motion. Cykling tog hon också upp. Jag får se vad jag ska göra i motionsväg.
Men jag ska försöka att ut och gå, ska börja att följa med dom på kontaktgruppen. Dom är ute och går varje onsdagsförmiddag.
Jag märker inte utav att jag har 4 cm mindre bukomfång ännu, kanske beror det på att jag har leggins och stora tröjor på mig. Men vad glad jag blev.
Vi satt och pratade i 45 min och jag fick med mig en massa papper att läsa.
Mer
11 år 6 månader sedan #534281 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Livstilsmottagningen
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Kan simning eller vattengympa vara nått för dig?

:hjärta