Nojan som bor i Fass,, (varning: ej lämpligt för människor)

Mer
11 år 4 månader sedan #550590 av zoegas
Med min ångest och cigg konsumption samt kaffe och skräpmat. Så hatar min mage mig. Jag har haft diarre i flera år! Med små undantag då jag hällt i mig massor med A-fil. Som har nån mjölksyra i sig som hjälper. De få guldstunderna tror mina grannar att jag k*nullar i badrummet. För jag låter så..

Men nu har jag gett upp hoppet om röka mindre etc. För det funkar inte. Så jag har köpt Dimor. 16 piller för en 50 lapp. Meeeen, nu kommer ju paranojan och hypokonrin in.. Bipackssedeln. Jag börja uppifrån och läste biverkningarna, det killa lite i nackhåren tills jag kom längst ner, då hade jag tuppkam..

Toxisk epidermal nekrolys
Mycket allvarlig och livshotande läkemedelsreaktion då delar av huden lossnar i stora flagor. Kallas även Lyells syndrom.

Får jag det så ska jag kasta in en handgranat på apoteket.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 4 månader sedan #550600 av malin71
Finns det ingen annan kost du kan äta som ser till att magen blir bättre? Typ äpplen... gör inte de magen trögare? Ska kolla upp det där...
Mer
11 år 4 månader sedan #550608 av saara
Du borde gå till en läkare med dina magbesvär. Du kan ha nån tarmsjukdom t.ex Glutenintolerans.
Läs på nätet om olika mag- och- tarmsjukdomar så kommer du kanske på vad du har för sjukdom.
Här finns att läsa om Glutenintolerans: [url:2ckorjr1]http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Glutenintolerans/[/url:2ckorjr1]
Om du dricker mycket öl och kaffe och slarvar med maten kan du nog få diarré av det.Jag rekommendera dig att dricka A-fil varje dag eller äta yoghurt det är bra för tarmarna.
Mer
11 år 4 månader sedan #550625 av saara
Det kan vara laktosintolerans också. Jag har det och då får man uppsvälld buk, gasbildning och diarré om man äter mat som innehåller laktos. Det gör jätteont i magen då den sväller upp och då gaserna bildas.
Jag tar nu piller om jag äter nåt som innehåller laktos.
Iaktta vad du har ätit och druckit timmarna före besvären kommer. Du kan också testa dig med att använda laktosfria produkter en tid och se om du mår bättre då.Köp laktosfri A-fil eller yoghurt t.ex.

Du kan också testa om du mår bättre av att äta glutenfri mat eller näringsrik vanlig mat.
Mer
11 år 4 månader sedan #550648 av Jesus/magnus
mjo.

@ zoegas, måntro om du kanske borde tänka över dieten? lite som saara e inne på.
(du har nog charmat henne)
vänta.... Gud kommer med lite info, sluta upp med det som fräter på magsäcken
och tarmarna. du kanske vet vad Gud menade med det?

droger, som är onda. bara ett gott råd, håll upp ett tag, några dagar?
se om maggen blir bättre :)

och det finns krejjer på hälsokosten? hör med dem om råd, hellre prata med
dem än sjukvården....

/magnus

John 8:31-32.
Mer
11 år 4 månader sedan #550897 av krokus
zoegas,
gå till husläkaren. Han/hon kan skriva ut nåt som hjälper.

Annars brukar väl fiberrik kost hjälpa. Och har du provat Resorb (vätskeersättning)?

Lycka till! :tummenupp