Nojan som bor i Fass,, (varning: ej lämpligt för människor)

Mer
11 år 4 månader sedan #550905 av Admin1
Jag har ätit massor av Dimor, men aldrig fått en biverkan av preparatet. Den biverkan du talar om är nog väldigt ovanlig och ingenting att oroa sig över. Här kan du läsa mer om orsakerna till diarré:
www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... ar/Diarre/
Mer
11 år 4 månader sedan #550929 av zoegas
Jag har provat allt möjligt från fiberrik mat till att sluta dricka kaffe. Problemen kom i samband med psykosen så jag tror det är psykosomatiskt. Det är stress helt enkelt.

Admin1,

Kan man få det på recept så att det täcks av högkostnadsskyddet?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 4 månader sedan #550982 av Alma
Mer
11 år 4 månader sedan #550995 av Mammuten
Fabian har problem med magen. Tror det kan vara biverkan av medicin (seroquel /Risperdal). Han får probiotiska bakterier och det har normaliserats något. (kan ju vara placeboeffekt)
Mer
11 år 4 månader sedan #550996 av Geta
Har stått på Risperdal sedan 1998 men har inte haft problem med magen på grund av det.
Mer
11 år 4 månader sedan #551067 av Nissegossen
:joker :grandpa

Har dimor hemma för det mesta jag också, men du skall inte använda dem för ofta. Jag letade nu efter dimor i min medicinlåda, men de är slut. Har för mig att du skall börja med två tabletter och en efter varje lös avföring. Fungerar inte det, bör du gå till läkaren.

Ser det ut som gröt i toan och det är svårt att få bort, alltså att du måste spola flera ggr. Ja, då har du kronisk bukspottskörtel inflammation och det beror på för mycket alkohol en längre tid.
www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... ar/Diarre/
www.1177.se/Halland/Fakta-och-ra ... m/?ar=True

www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ ... 0bac1dfc8b

Tja, nu är det dags för veterinärmedicin, de på djursjukhuset hade väldigt bra medel mot diarèer till min hund, du kan ju köpa det. :grandpa :joker

Annars fungerar risavkok, alltså du dricker vätskan som blir efter att ha haft i ris och mera vatten än till mat och då skall du sila bort riset och dricka vattnet det är uppstoppande. Salta den drycken rätt rejält för att du behöver vatten och salt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum