Infektion i näsan

Mer
8 år 8 månader sedan #765407 av sodergardfia
Jag har varit hos doktorn för min nästäppa. Jag har haft problem med det hela livet så doktorn skulle skriva remiss till öron näsa hals. Sen tittade han i näsan... han sa på en gång att han inte kunde skriva nån remiss för jag har en kraftig infektion i näsan. Alldeles rött och igensvullet.
Det var inte vad jag väntat mig, fast det förklarar varför nästäppan blivit så kraftig på sista tiden. ..

Någon som vet vilka infektioner man kan få i näsan? Är det vanligt?
Mer
8 år 8 månader sedan #765408 av Geta
Svar från Geta i ämnet infektion i näsan
Jag funderar på om det kan vara någon sorts allergi. Annars kan man ha problem med bihålorna.
Mer
8 år 8 månader sedan #765410 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet infektion i näsan
Jag har aldrig varit allergisk förut men jag kan ju ha utvecklat allergi mot min katt förstås. Jag hoppas att det inte är så!
Mer
8 år 8 månader sedan #765414 av krokus
Svar från krokus i ämnet infektion i näsan
Jag har kronisk rinit, vilket innebär att min näsa rinner varje dag, året runt. Jag har provat lite olika nässprayer, till exempel Nasonex (på recept) men ingen av nässprayerna gav tillräckligt bra resultat, tyckte jag. Min näsa strular som mest när jag äter, vilket är jobbigt när jag äter med sällskap. Med andra ord, jag måste gå iväg och snyta mig mitt i maten. Detta problem har jag haft i minst 10 år, minns inte exakt när det började. Mitt problem är visserligen en (kronisk) inflammation i näsan.
Mer
8 år 8 månader sedan #765470 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet infektion i näsan
Vissa läkemedel kan ge nästäppa som biverkan. Annars är det svårt att säga vad det kan vara. Tycker att om det var kattallergi borde du också ha ögonbesvär.
Mer
8 år 8 månader sedan #765536 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Infektion i näsan
I min ungdom, hostade jag när jag åt en bulle och det åkte upp i näsan och bihålorna. Hade jag inte snutit ut bullen genom näsan samma dag, så hade det ofelbart blivit infektion. Kan du ha fått upp något i bihålorna som du inte lagt märke till?

Sedan är det ju känt att en del mediciner gör luftvägarna trängre, då de svullnar upp och man vill andas med munnen. Kan du påminna dig om någon medicin du kan sätta i samband med detta? Har du tagit Rinomar en medicin som är receptfri längre tid än 14 dagar får den motsatt verkan. Lägg av med den i så fall. www.fass.se/LIF/product?userType ... 1113000041

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum