Måste pinka på natten.

Mer
7 år 8 månader sedan #859477 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Måste pinka på natten.

Geta skrev: Vad sjuk du måste vara.

Haha, ja, eller abnormal. Jag har svårt att göra mina behov annat än hema, kissa kan gå men...det undviks, och blåsan tar ju 1,8 liter...den största de uppmätt utan att lägga in patienten. Men när man hamnar på en vårdavdelning och de kommer med sitt ultraljud så... Och Urologen kunde inte hjälpa. Jag fick de där Xtral OD men då mitt problem är motsatt så...jag antar att han föröskta hitta på ngt. Körde tre feta antibiotikakurer men det funkade inte mot svedan i urinröret. Jag har tagit säkert 10 könssjukdomsprover, alla negativa. Funderar på att köra upp en kateter och pumpa in kollodialt silver...
Men jag är rätt bra nu ändå, problemet har funnits mer eller mindre sen 15 års åldern.

Nu ska jag gå till neurologen och göra EMG och ENeG. Det lustiga var att de sa att om jag blev bra behövdes inte detta.... och på kallelsen står det "om två månader"... Sen ringde det en sköterska och gav mig tid på tisdag. Det blir ju sakta bättre så jag undrar om det finns baktankar...

Jaja, lika bra de testar allt möjligt, vi får väl se om man får behålla sitt körkort. Trist vore det annars, en, å andra sidan fattar inte Svenska myndigheter det här med "inget att förlora". Tar de körkortet så slutar jag ju vara rädd för att bli av med det. Och färdtjänsten åker jag nästan aldrig med, bara till vården.
Jag ska hursomhelst köra 60-70 mil imorron. Jag har lite problem men det ska nog funka, jag kanju hålla ratten med vänster hand och benen funkar ju OK för bilkörning, högerhanden är lite si och så med men jag ska ju bara växla med den.
Skulle aldrig sätta ig med körkort bakom ratten om jag inte visste att jag fixade det. Gjorde bort mig en gång för 10 år sen när jag tog Somadril och körde. Blev väldigt många filer på vägen plötsligt men jag blundade med ett öga så gick det bra.
Jag önskar ofta att jag bodde i ett land som var logiskt så, som insåg att bilen är allt för en man. Men här är det klimattjafs och överdriven säkerhet. Vilket vore OK om man fick helt fri färdtjänst som kom bums och man fick åka själv, plus att telefonisten inte satt i moldavien. I Skåne sitter färdtjänstens telefonister i Senegal. Det går bra för Sverige...

Men som sagt, jag har ändå en del att förlora, tänk de som har skulder, betalningsanmärkningar, är hemlösa, inte får ens sitt lilla sjukbidrag och inget körkort. Numer är det ju ett djäkla liv om man är psyksjuk och ska ta körkort. Tur man slapp det! (haft det i 26 år nu utan böter eller dylikt en lite större olycka har det blivit men jag har ju bott i bilen i stort i många år, kört 4-6000 mil )