Ont i bröstet

Mer
7 år 5 månader sedan #881742 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ont i bröstet
Ibland vid ångest får jag ont i hjärttrakten. Inte nödvändigtvis panikångest.
Mer
7 år 5 månader sedan #881744 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Ont i bröstet
Min gamla arbetskamrat fick hjärtinfarkt av stress trodde läkarna! Han är nu 60 år tror jag! Han går nu på Inderal vilket kan minska hjärtinfarkter!
Mer
7 år 5 månader sedan #881820 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Ont i bröstet
Det satt i i flera timmar men gick över när jag skulle till mamma. Det var troligen en nerv som kommit i kläm av den där tighta BH:n. Det slutade göra ont när jag hade min tunga ryggsäck när jag skulle till mamma. Då flyttade sig värken till revbenen på vänster sida och försvann sedan helt. Så det måste varit en klämd nerv som hamnade rätt av belastningen från ryggsäcken!
Jag har ofta nerver i kläm för jag är lätt överrörlig, även i revbenen.
Mer
7 år 5 månader sedan #881888 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ont i bröstet
Är man väldigt ung som du är är det nästan säkert inte hjärtat. Du har lite övervikt och då får man lättare sura uppstötningar.
Mer
7 år 5 månader sedan #882044 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Ont i bröstet
Just nu har jag inte sura uppstötningar. Däremot har jag ganska mycket problem med rygg och axlar och med att nerver kommer i kläm. Bröstsmärtan berodde helt klart på detta.

Min dåliga hållning bidrar till smärtorna. Jag är så böjd att jag ser ut att vara ungefär en decimeter kortare än vad jag faktiskt är. Folk tror att jag är 155 ungefär trots att jag är 162. Vad värre är så är min rygg upptill så krökt att jag börjar få en lätt "puckel".

Allt detta beror på min dåliga hållning. Jag har också viss överrörlighet och slappa muskler.

Jag är helt övertygad om att både bröstsmärtor och rygg/axelsmärtor beror på detta.

Jag har länge dragit mig för att ringa sjukgymnast men nu har jag insett att jag måste! Dels har jag nästan konstanta smärtor och del ser jag ut som en gam!!!
Mer
7 år 5 månader sedan #882046 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ont i bröstet
Du som är kort behöver väl inte göra dig kortare än vad du är.