Missar tandborstningen! har länge haft det problemet.

Mer
7 år 5 månader sedan #887877 av Lelle
Det är ett jätte problem. Mitt boendestöd kom och jag pratade med henne om det. Tror inte jag bör bo som jag gör nu. Mina föräldrar jobbar ju! , och de är trötta när de kommer hem från sina jobb. jag har förståelse för de , de kan ju inte vara på mig hela tiden att göra det.

Men problemet är att om jag väl lyckats borsta tänderna en kväll , så blir jag hungrig kort efter och äter och då är tandborstningen förstörd och sen blir jag för trött för gå och borsta tänderna igen. År 2015 var illa också, under en 2 månaders period 2015 hände det aldrig.

Nu har jag inte gjort det på 2 veckor och orkar inte gå till tandläkaren. jag kommer inte ha tänder när jag fyller 30, skämtar inte men typ så tråkigt är det. Behöver jag flytta kanske där det finns personal som får hjälpa mig!`?
Mer
7 år 5 månader sedan #887880 av Geta
Jag tvivlar på att du kan få personlig assistent som borstar tänderna, när du
kan sköta det själv. Särskilt boende av den orsaken, tror jag inte heller att
du får. Du får gå kursen "Ett självständigt liv."
Mer
7 år 5 månader sedan #887884 av Lelle
suck och är pank ! 3 kr på kontot !... tur mitt boendestöd jobbat på Beckomberga hon kunde ge goda råd
Mer
7 år 5 månader sedan #887886 av Lelle
det är supersvårt och har länge vart det. nästa gång hon kommer tänker jag fylla i papper för kö till boende där det finns personal.
Mer
7 år 5 månader sedan #887895 av Richard
Jag ska erkänna, jag borstar nästan aldrig tänderna på kvällen. På morgonen gör jag det. Jag har sällan hål i tänderna. Kanske 1-2 st på 5 år. Går till tandläkaren en gång om året.

O dessutom, så vaknar jag flera gånger under natten, går upp o röker o efter det så tar jag en slurk saft. I.o.f. sockerfri, o det har jag berättat för tandläkaren, men han säger att det är lika illa med syntetiska sötningsmedel.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 5 månader sedan #887896 av Miika
Låter heltokigt, var rädd om dina tänder. Fluortandkräm, tandtråd och munskölj varje dag är ett måste. Tänk på andedräkten..
Så handikappad tror jag inte att du är. Den där kursen Geta tipsar om är kanske en bra idë