Levervärden!

Mer
7 år 4 månader sedan #891506 av Richard
Svar från Richard i ämnet Levervärden!
Min psykiater brukar kolla mina levervärden eftersom jag har lite problem med alkoholen. De är inte jättehöga, men som högst har jag nog haft typ 4,5. O som Drummer sa, så är 3 lite högt. Ska lämna blodprov just för levern i morgon, så att min psykiater får svaren i början av januari. Jag skyller alltid ifrån mig; -Jo, men nu har det varit jul o nyår så det har blivit lite extra, eller; -Jag har ätit mycket Panodil, det sliter på levern, men det gick han inte på...

Jag har Antabus utskrivet, men det fuskar jag med, men ibland funkar de bra. Antabus sliter ungefär lika mycket på levern som alkohol.... Psykiatern visste inte vilket som sliter mest... Men när jag tar det är på morgonen, o funderar på vad jag ska göra efter jag har varit på Spiran. Då tar jag ibland en Antabus, o sen när jag cyklar hem kan jag tänka; -Fan jag skulle inte ta Antabusen, nu kan jag inte dricka öl. Då funkar det ju som det ska!

Tillägg:
Kolla andra värden också! Psykiatern kollade en massa saker i mitt blod, o det var helt katastrofalt. Han remitterade mig till husläkaren som jag var hos häromdagen. Fick Folsyra o B-12 utskrivet. Så nu kanske det är lite bättre.
Mer
7 år 4 månader sedan #891507 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Levervärden!
Jag trivs väldigt bra med människor när jag är hypomanisk! Är jag deprimerad är jag väldigt Schizotyp personlighet i mitt agerande!
Mer
7 år 4 månader sedan #891511 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Levervärden!
Jag har slutat med Antabus nu för jag blev dålig i magen av det! Jag kommer att dricka alkohol 2-3 ggr/vecka! Jag tål så mycket alkohol fysiskt och kan lätt dricka en flaska vin och 3-4 starköl och må ganska bra dagen efter! Min läkare sade att det kan bero på att jag är lång och stor och kraftig benstomme! Spädare människor tål inte lika mycket!
Mer
7 år 4 månader sedan #891512 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Levervärden!
Jag drack från julafton till igår, aldrig mer än 4 öl eller 4 drinkar dock. Men ändå inte bra. Kollade mina levervärden för nåt år sedan för ja v a orolig, o de va bra. Dricker normalt bara på fredagar eller lördagar numera. Någongång blir de kanske mitt i veckan me. Ska försöka o inte dricka förrens nyårsafton nu.
Mer
7 år 4 månader sedan #891519 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Levervärden!
När jag drack 2-3 ggr/vecka när jag jobbade på Secondhand så var mina levervärden bra! Men i somras så drack jag och min kusin en flaska vin var och mängder av öl var kväll! Detta fortsatte jag med in på hösten också! Min kusin är också musiker och spelar keyboard! Han är chef för Hedenbys i Stockholm och dricker lite för mycket men inte alls som jag gjort i höst!
Mer