Gjorde misstaget att jag gick till vårdcentral!

Mer
7 år 4 månader sedan #895998 av Sn86
Hej :(

För några år sedan gick hag till en läkare som jag litade på men dom viasade sig vara allt annat än pålitlig. Det förändeade mitt liv och sedan dess har jag försökt undvika att gå till vårdcentral och litar knnaoot på någon vårdpersonal.

Igår hade jag blodig diarre som inte gick över. Visserligen har jag haft blodiga diarre innan men den här gången var det mörkt och jag hade även illamående.

Eftersom jag gick till toan flera gånger med samma symptom så bestämde jag att ta ansvar och gå till En vårdcentral idag flr att checka upp det.

Jag var lugn tills jag fick sticka prov på fingret! Hon som gjorde det var en praktikant!!! Hon kanske aldrig pluggat vårdprogram och kanske till och med varit tvungen att praktisera av arbetsförmedlingen. Hon var verkligen amatör på att,sticka och spg allmänt opålitsam ut och man såg på henne att hon inte gillade det hon gör.

Nu tänker jag tänk om hon stack någonting farligt i mig. Tänk om hon är ond.
Anledning kan vara att jag hade hotat vårdcentralen att anmäla dem till ivo så kanske är dennne chef arg på mig och vill mig illa.


Jag ångrar att jag gick. Jag fick svarwt att återkomma om det fortsätter pm en vecka. Så mitt besök har inte medfört ngt spec. Arg på mig själv och har otroligt ångest.

Hjälp :(
Mer
7 år 4 månader sedan #896008 av Geta
Hej!

Att sticka i fingret kan inte vara särskilt farligt eller fordrar skicklighet.
Där sitter inga vitala organ. Jag sticker mig i fingret nästan varje dag
för att kolla blodsockernivån.
Om avföringen är svart så är det tecken på magsår. Ljust blod kan bero
på hemorrojder.
Mer
7 år 4 månader sedan #896023 av Inwatto
Välkommen, Sn86!

Det är otroligt hur fort man kan tappa tilltron till vården och hur lång tid det tar innan de kan förtjäna den igen.

Det var säkert inget farligt i sticket i fingret. Hot om anmälan är vardag för vårdpersonal, tror jag. Det är många som är missnöjda med livet och tar ut det på personalen (?). Inte blir det bättre av att vården ofta är underbemannad och på gränsen till vanvårdande. Man får försöka klara sig med att Googla på symptom och vara påläst när man får en tid till vården. Då funkar det bäst.

Jag tycker du gjorde rätt som gick till vårdcentral med dina fysiska problem! :tummenupp

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 4 månader sedan #896070 av Sn86
Geta,

Tack för ditt svar!

Problemet är att jag inte borde gått dit alls tycker jag nu i efterhand. Det har bara gått eb dag så varför gick jag? :(

Jag är rädd för all vårdpersonal nuförtiden från att jag varit en som litade och kände ro hos de.

Jag är rädd för de och bu var det en praktikant vilket är ännu värre

Tänk om hon inte är prajrikant utan det var en fälla för att förgifta mug alltså spelade hon praktikabt för att ordinarie personal inte märker något? :(
Mer
7 år 4 månader sedan #896071 av Geta
Jag tror att till och med en praktikant skulle klara att sticka i fingret.
Mer
7 år 4 månader sedan #896074 av Sn86
Inwatto,

Tack!
Visst är det otroligt hur lätt det kan vända. Min bakrundhistoria är dock komplicerad och trauman jag gick igenom pga sjukhuset gör min rädsla befogat tycker jag.

Jag är egentlligen inte rädd för vårdpersonal bara för att de är vårdpersonal utan min rädsla handlar om att jag är medveten om att stor del av personalen är tyvärr oprofessionella och eftersom jag inte kan lista ut vem som är professionell så får jag ångest av de och rädd att ngn flrgiftar