Tror det är risk för tandlossning...

Mer
7 år 4 månader sedan #896984 av Lelle
vad förstärker mitt tandkött bäst, när jag tar fingrarna på tänderna och puttar lite rör sig vissa tänder lite grann , tror de sitter dåligt och risk för att de ramlar av.
huh är bara 22, det får ju inte hända,. kommer från och med nu har tandkräm och tandborsten på mitt nattduksbord så jag inte missar en enda gång till !
Mer
7 år 4 månader sedan #896985 av Lelle
visst är kaffe dålig för tänderna men då måste jag bryta ett beroende
Mer
7 år 4 månader sedan #896986 av Geta
Borsta även på tandköttet, när du borstar tänderna. Gör rent mellan tänderna.
Kaffet tror jag inte har någon betydelse.
Mer
7 år 4 månader sedan #896988 av Lelle
okej ska borsta på tandköttet i fortsättningen. det är tur att jag äter beytdligt mindre nu , annars hade det påfrestats mycket mer
Mer
7 år 4 månader sedan #896989 av Lelle
ska elda på min grötdiet lite till, havregryn , det är nog snällt mot tänderna . undviker kött socker
Mer
7 år 4 månader sedan #897002 av Nissegossen
Skaffa dig ett s.k Grönt kort, det gör du genom din psykiatriker, be han skicka det till landstinget, pga medicin som käkar tänder som utfärdar beviset att du kan gå till tandläkaren, med beviset.

Då går räkningen på högkostnads kortet och när du är uppe i summan för läkare, kostar det inget mer. Det är ditt landsting på den ort du tillhör som ger dig nödvändig tandvård. Så här ser det ut i mitt landsting Västra Götalands regionen [url:3pu74wk4]http://www.vgregion.se/sv/Vastra-Gotalandsregionen/Tandvardsenheten/Regionens-tandvardsstod/Nodvandig-tandvard-/[/url:3pu74wk4]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum