Blodsocker

Mer
7 år 1 månad sedan #918560 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Blodsocker
Det är rätt simpelt: Ät råris, kött, fågel inklusive ägg, fisk och råa grönsaker. Se till att eventuellt bröd som du känner att du har svårt att avstå från har hög proteinhalt.
Men det är också svårt. Jag svarar här för jag reagerade på tråden om lunchmat, du åt som en snabbmatsälskare och Admin1 som han levde på "Farmen".
Kanske du ska söka Farmen nästa år?
Mer
7 år 1 månad sedan #918579 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Blodsocker
Jag har noll motivation och är låg. Ingen ork till att laga mat, så bed blir oftast kartong hemma och nått asiatiskt på jobbet.
Mer
7 år 1 månad sedan #918971 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Blodsocker
Det är ju inte så konstigt när man ser vad du äter, inte riktigt gott direkt och ofta rent dålig mat. Varför inte steka kyckling och köttfärs och frysa in, eventuellt i matlådor med kokt råris.

Köttfärsen blir ju tacofärs snabbt, eller en enkel köttfärssås, i med lite vatten i en gryta, lite buljong/fond kanske lite soya av en sort du gillar, jag gör så ibland och reder med vetemjöl. Äter den brun.
Om du har teflonkastrull, svedda av lite tomatpure, skala en lök, hacka till lite, riv en morot, sved blandningen före du har i köttfärs, buljong/fond, ev soya. Avsluta med en burk/tetra krossade tomater.

Du kan ju även koka grönsaker snabbt och lägga i matlådan. På en eftermiddag har du gjort mat för en vecka där du kan följa en god diet.

Svårt med orken? Kanske det men det tar inte så lång tid och orken tar ju stryk av dålig kosthållning, dessutom har du ju "diabetesen" om du nu har det.
Jag förstår dig men försök iaf att köpa 4-8 billiga matlådor och gör något enkelt och genom tänkt, ät en morot varje dag, dra nytta av sommaren, då kan du äta sallad med kyckling, tonfisk, rostbiff, kalkon. En burk majs och lite tomat, ett ägg, lite svensk gurka, kanske paprika. Rå mat är bäst.
Mer
7 år 1 månad sedan #918978 av Geta
Svar från Geta i ämnet Blodsocker
Du dricker nog för mycket Coca Cola.
Mer
7 år 1 månad sedan #918991 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Blodsocker
Morot är bra gott och enkelt och tar lång tid att äta
Mer
7 år 1 månad sedan #918994 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Blodsocker

Geta skrev: Du dricker nog för mycket Coca Cola.

Coca-Cola er flytende sukker med fosforsyre. Derfor er det utmerket til å fjerne rust.