mörk under ögonen

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #920339 av
mörk under ögonen skapades av
jag har ett problem. jag har börjat bli välldigt mörk under ögonen, jag kallar det för pundringar..

hur får jag bort dom på bästa sett?? kan man sola solarium så det försvinner??

jag har ju hepatit c har haft det sedan nyårsafton 2008/2009. går och väntar på att få en hepatit behandling, det verkar ta en välldans tid... kan det vara hepatiten som gör att jag blir mörk under ögonen?

:tänk
Mer
7 år 1 månad sedan #920361 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet mörk under ögonen
Hoppas du får behandling snart partyjunkie, skulle tro att levern kan visa sig så.
Kan du inte begära behandling i annat landsting ?

Fria vårdvalet du vet ?
Mer
7 år 1 månad sedan #920362 av Geta
Svar från Geta i ämnet mörk under ögonen
I hänt i veckan i morgon berättar jag om en medlem på Viska som har blivit behandlad för
hepatit-c och blivit botad.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #920367 av
Svar från i ämnet mörk under ögonen
jag brukar gå till till infektionskliniken vid usö i örebro ett par gånger om året.. dom brukar säga att eftersom att jag inte har nå allvarliga symptom så vill dom vänta och låta andra som behöver hjälpen mer istället..

dom har också sagt att det kommit eller ska komma någon ny medicin som ska vara bättre och inte lika jobbig att ta.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #920369 av
Svar från i ämnet mörk under ögonen

Geta skrev: I hänt i veckan i morgon berättar jag om en medlem på Viska som har blivit behandlad för
hepatit-c och blivit botad.



ok det måste jag läsa:)
Mer
7 år 1 månad sedan #920463 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet mörk under ögonen
Är området under ögonen blålila eller rödtonat? Då är det sannolikt nedbrytningen av blodets naturliga pigment hemoglobin som orsakar färgskiftningarna. Problemet är vanligt förekommande hos personer med ljus hy, eftersom blodådror är mer synliga då – särskilt i den tunna huden under ögonen.

Har du istället problem med bruna, gula eller gröntonade missfärgningar? Då kan livsstilsfaktorer som rökning spela en stor roll. Men även personer som aldrig rökt kan drabbas, till exempel kan pigmentsamlingar orsakade av solskador bli mer framträdande kring ögonen.

Sömnbrist är en klassisk syndabock när det gäller svullnad och missfärgningar, likaså stress. När kroppen är stressad ökar blodflödet till kroppens inre organ, vilket gör huden i ansiktet blekare. Detta gör i sin tur att de blå partierna under ögonen framträder ännu tydligare.

www.mabra.com/darfor-far-du-morka-ringar-under-ogonen/