Massvis med eksem i ansiktet? (Uppdaterad med bild 17122

Mer
6 år 4 månader sedan #998865 av Richard
:cry: :cry: :cry:

Jag som tycker jag har mått så ovanligt bra nu efter en vecka på Abilify... :cry:
Mer
6 år 4 månader sedan #998866 av Geta
Svar från Geta i ämnet Massvis med eksem i ansiktet?
Men hade inte du hudproblem redan innan du började med Abilify?
Mer
6 år 4 månader sedan #998867 av Richard
Fick förresten svar från vårdcentralen idag. De sa att jag ska ta det med psykiatrin i första hand. Att de ska utreda om utslagen beror på Abilify.

Det har slutat att svida i ögonen idag i.a.f. Om det inte blir värre så kan jag leva med det till mellandagarna, då min psykiater ska ringa mig. I bästa fall försvinner det. Ska se om jag hittar nått receptfritt som kanske kan hjälpa om man smörjer på, men ska vara noga med att läsa FASS, då det inte bör användas vissa medel mot svamp samtidigt som Abilify, även om det är en salva man smörjer på. Smörjde med Cotimyk först, som jag fick mot svamp i ansiktet en gång, men det var innan jag läste FASS.

Någon kanske kan rekommendera en receptfri salva?

Såren i och runt öronen gör ont att klia på o det fjällar jättemycket. Hårbotten är inte så farlig idag, o utslagen på kinderna försöker jag att inte klia på.
Mer
6 år 4 månader sedan #998868 av Richard

Geta skrev: Men hade inte du hudproblem redan innan du började med Abilify?

Jo, jag hade ju som sagt problem med nån form av svamp-eksem i ansiktet.
Mer
6 år 4 månader sedan #999115 av Admin1
Atopisk dermatit kan komma i ansiktet.

Det finns risk för Atopic Dermatitis om…

1. Din hud är torr och rödflammig och kan, till skillnad från torr och mycket torr hud, inte botas, bara hanteras.

2. Din hud fjällar, förtjockas och spricker lätt. Huden kliar mycket och blir lätt röd och inflammerad. Det beror inte bara på fuktbrist utan även på en störd omsättning av fettsyror, vilket leder till att hudens barriärfunktion bryts ned.

3. Din hud är torr med uppblossande eksem.

Behandlingen är mjukgörande hudkräm mot torr hud. Sedan hydrokortison kräm mot eksem och klåda, men ej i ögonen.

www.eucerin.se/hudens-tillstand/atopiskt...dermatit/on-the-face
lakemedelsverket.se/upload/halso-och-sju...er/atopiskteksem.pdf
Mer
6 år 4 månader sedan #999156 av Nissegossen
Fenuril som sagt. Den är receptfri.
www.apoteket.se/kategori/hud-har/hudbesvar/torr-hud-och-eksem/
Välj och vraka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum