Glasögon

Mer
5 år 6 månader sedan #1100971 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Glasögon
Närsyntheten minskar när man närmar sig 60 års åldern.
Mer
5 år 6 månader sedan #1100983 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Glasögon
Jag är närsynt och jag köpte mina första glasögon för 7 år sen. Sen har jag köpt ett par nya för några veckor sen men valt att behålla dom gamla. Sen är det olika form på bågarna vilket är kul. Men jag kommer nog inte köpa fler i mitt liv bara om jag verkligen behöver. Men det kan jag inte bestämma nu.
Mer
5 år 6 månader sedan #1100986 av Geta
Svar från Geta i ämnet Glasögon
Jag har behållit gamla glasögon. De har jag vid datorn för att de är svagare. Mina läsglasögon är 25 år gamla.
Mer
5 år 6 månader sedan #1101001 av Richard
Svar från Richard i ämnet Glasögon
Jag är lite närsynt o har ett brytningsfel. Men behöver inte glasögon när jag sitter vid datorn eller läser. Dock om jag ska se på film, då det är lite längre till TV'n. Har alltid på mig glasögonen när jag är ute. Har haft de i runt 3-4 år nu, men fick nyss nya då de gamla gick sönder när jag kraschade med cykeln.
Mer
5 år 6 månader sedan #1101007 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Glasögon
Har brytningsfel men använder inte glasögonen så ofta. Är bara när jag ska läsa riktigt liten text som jag märker av problemet. Men det kan väl bli sämre om man får vara med några år till.

/Dave
Mer
5 år 6 månader sedan #1101010 av wasp
Svar från wasp i ämnet Glasögon

Nissegossen skrev: Pluggglas flaskbottnar?


Ha,ha! Nej! Använder högbrytande glas, med ett annat brytningsindex än standardglas. De blir inte mer än 3-4 mm tjocka. Kan inte skaffa pilotbågar som jag hade i unga dar. Glasen blir för stora och också tjockare!