Jag är dunderförkyld!

Mer
4 år 7 månader sedan #1182487 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Jag är dunderförkyld!
Krya på dig!!!
Mer
4 år 6 månader sedan #1197134 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jag är dunderförkyld!
Nej, jag är inte dunderförkyld men jag har ett stort problem med kronisk snuva. Den börjar när jag går ut. Det är som att öppna en kran, det bara rinner och rinner. Nu idag fick jag tanken att min hund kanske gett mig noskvalster. Har hört att nästan alla hundar har noskvalster. Vet inte om det är sant dock.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 6 månader sedan #1197137 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag är dunderförkyld!
Det rinner i näsan ofta i kombination värme kyla, när jag äter varm mat får jag ofta snor både i näsan och halsen. Jag tror jag är allergiskt mot ngt, men kan inte förstå vad?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 6 månader sedan #1197140 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jag är dunderförkyld!
Jag tänkte också allergi först, men då borde det inte börja utomhus (året om). Sen när jag var i Grekland kcarstod problemet så jag tror inte på allergi längre. Jag blir också snorig av varm mat. Har det något med temperaturer att göra kanske. Och luftfuktighet?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 6 månader sedan #1197145 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag är dunderförkyld!
Ingen aning Memphis! Luftfuktighet tror jag också kan ha betydelse!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 6 månader sedan #1197187 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jag är dunderförkyld!
Memphis,
Jag har någon form av kronisk rinnit, dvs kronisk inflammation i näsan. Den rinner året om, framför allt när jag äter. Jag måste snyta mig ofta och då går huden runt näsan sönder (huden spricker).

Självklart har jag gått till läkare för detta. Några kortisonsprayer senare och jag har gett upp. Får stå ut med min snoriga näsa.