Jag kollapsade igår!

Mer
3 år 1 månad sedan #1327973 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Jag kollapsade igår!
Tar jag upp det med sjuksköterskan är det risk att de byter min medicin.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327975 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jag kollapsade igår!
Okinon,

Har någon vårdpersonal undersökt dig alls? Jag tycker det låter dumt att bara ignorera att du svimmade. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1327978 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Jag kollapsade igår!
nej inte blivit undersökt. ok, ringer sjuksköterskan då! men då får jag nog räkna med att Klozapin inte hänger kvar med mig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327981 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jag kollapsade igår!
Bra! Att svimma kan ju komma plötsligt, tänk att åka i en rulltrappa, eller stå för nära kanten vid bussen eller tåget. Pang bom död! 
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327985 av IM
Svar från IM i ämnet Jag kollapsade igår!
Låter som det skulle kunna varit ett blodtrycksfall, har själv råkat för det ett antal gånger, du är borta, när du faller ,tar ett litet tag och kvickna till. Tycker du ska följa admins råd och ta kontakt med din läkare, jag får blodtrycksfall alltid på Quetiapin, och då på dos 200 mg, så min dos ska vara under 200 mg för att undvika blodtrycksfall. Kanske behöver din dos sänkas, kroppen mår inte bra av för höga doser, mår du bra på medicin ska du kunna göra det även på rekommenderad dos som det brukar stå i fass. Är skeptisk till doser som ges över rekommenderad dos, den finns av en anledning till att den finns och måste man ligga över den gränsen kanske man inte hittat rätt medicin eller blir bättre hjälpt av en kombinerad behandling där rekommendationerna av dos följs.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327986 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jag kollapsade igår!
Man kan svimma av lågt blodtryck. Det gjorde jag en gång och min kp tog notis om det men brydde sig inte ett skvatt om det för övrigt. Det kan vara helt godartat oxå. Har aldrig hänt mig igen. Prata med din ssk och hör vad hen har att säga.