Ett recept som innehåller ädelost i receptet

Mer
5 år 9 månader sedan #1076501 av Geta
Det är grönmögelost.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1076502 av Richard

Fantasio skrev: Vet inte vad ädelost är. Förra veckan beställde jag en pizza med bland annat ädelost på, men den märkte jag inte av.

Ädelost är väl en del mögelostar. Innan fanns en av Sveriges bästa pizzerior ca 200 m bort (de hade vunnit många stora priser), o jag köpte alltid pizza med tomat, ost, oxfilé, ananas och gorgonzola-ost. Det var supergott, men visst känner man smaken av gorgonzolan. Sen bytte de ägare, priset på pizzan sänktes i.o.f. med 15 kr, kvalitén sänktes ännu mera. Oxfilén var jätteseg, om det ens var oxfilé...

Nu köper jag pizza på en annan pizzeria, men de har inte just den kombinationen, så nu varierar det mellan kebab- och äggpizza. Men känner de rätt bra på pizzerian så jag ska höra om de kan knåpa ihop en sån pizza till ett inte allt för dyrt pris! De har ingredienserna fördelat andra olika pizzor.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 9 månader sedan #1076512 av Nissegossen
Värt att veta, hårdost är naturligt fri från laktos, dock ej ädelost

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1076711 av Admin1
Har du försökt att baka pizza själv, Richard?
Mer
5 år 9 månader sedan #1076764 av Richard
Jodå, jag har köpt färdig deg o haft på olika tillbehör. Blev rätt så gott, men tyckte inte det blev så lönsamt. Men säkert om man sparar ingredienser o bakar ofta. Tror jag köpte tomat, ost, skinka, ananas och musslor när jag bakat själv.