Fyllda paprikor

Mer
17 år 7 månader sedan #48787 av Isa-Alise
Nu är det billigt att köpa paprikor... då kan man njuta av fyllda paprikor till middag:

Paprikor
Köttfärs
Ris
Lök
Svamp (kan uteslutas)
Salt
Peppar

Koka riset. Skär försiktigt bort fästet från paprikorna. Blanda ris med köttfärs, lök, svamp, lite salt och lite peppar. Fyll paprikorna och ställ dem tätt ihop på en ugnsform. Grädda i ugnen i 225 grader tills köttfärsen är klar, ca 30 minuter.

En annan fyllning är att byta ut svampen mot tomater, det blir också gott. Om man vill ha en vegetarisk fyllning, hoppa över köttfärsen och fyll med ris, lök, svamp, salt och peppar.

Man kan även fylla tomater eller lök på ett liknande sätt. Tomaterna gräddar lite snabbare än paprikorna, och löken tar lite längre tid att bli klar. Tillsammans blir de en festlig middag att bjuda vänner på.
Mer
17 år 7 månader sedan #48796 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fyllda paprikor
Låter väldigt gott! Men jag skulle nog rulla på en eller ett par baconskivor ungefär som rullader utanpå alltihop, och då sätta fast dem med tandpetare.

Det går också om man nu hittat stora champinjoner i skogen att karva ut i upp och nervända champinjoner och göra samma sak. Fast då vill man nog ha fler än vad som är fallet med paprikorna.

Ps; Pröva litet pressad vitlök i!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 7 månader sedan #48798 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fyllda paprikor
Bacon på paprikorna låter gott.... stora champinjoner finns i affären också... de kan man fulla med bitar av chorizo och grilla om man vill...

Man kan även fylla zuccini med köttfärs, det blir också gott...
Mer
17 år 3 månader sedan #62748 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fyllda paprikor
Jag fyllde paprikor med tomat skuren i bitar, lök, och röda bönor från burk (skölj bort såsen)... och serverade med ris till... det blev gott... jag fyllde rätt många paprikor så jag fick flera lunch lådor också...
  • Skötaren
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #62797 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet Fyllda paprikor
PERFEKT! Jag som undrade hur man gjorde dessa! Har faktiskt gått och varit sugen på fyllda paprikor i evigheter. Har bara ätit det en gång... Då var jag bjuden hem till en person som jag nu tappat kontakten med. Undrar om inte han toppade med riven ost + att han serverade med vitlöksbröd på sidan.

Om man vill ha en vegetarisk fyllning, hoppa över köttfärsen och fyll med ris, lök, svamp, salt och peppar


Man kan oxå ersätta köttfärsen med quorn (stavning?).
Mer
17 år 3 månader sedan #62798 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fyllda paprikor
Quorn fungerar nog bra... det finns även nya quornbitar som är riktigt goda... skulle fungera som fyllning tillsammans med tomat och lök...