Ostfysiker sökes...

Mer
4 år 7 månader sedan #1181997 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ostfysiker sökes...
Jag får ta det och ersätta det som är borta, men det är ju det att jag måste söka efter det som jag vill ersätta, det finns ju inte allt på samma ställe och jag får bekosta det. Vem det är som stjäl vet jag inte men det säger en del om den/de det är ju ganska enkelt att ta det de vill ha, jag har ju det. Kostnaden är inte hög, men det är irriterande samt att det är svårt att hitta, allt finns inte att handla på samma ställe.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1182031 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ostfysiker sökes...
Jag köpte den norska osten Jarlsberg åt min pappa och den saknade botten kant med paraffin.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1182066 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ostfysiker sökes...
Ja, Jarlsberg är god! Jag bor ju nära Danmark, där finns t.ex. Gamle Ole o Svarta Sara.

Men jag köper mest cheddarost, till tacosen! Till hamburgarna har jag färdiga ostskivor, det är väl inte ren cheddar, men det står "med smak av cheddar". De är goda. ICA's egna 8-pack (överst till höger) är godare än Kraft Singles 10-pack (överst andra från vänster). De andra har jag inte provat.



www.hamburgare.org/hamburgerost/


Har man lite extra pengar kan man lyxa till det med blåmögelost (den högra), men det tar bort all annan smak av burgaren...




När jag gör varma mackor (men det kan jag bara göra på vintern), så har jag främst grevé-ost som grund. För använde jag typ 64 skivor totalt på 4 varma mackor, men nu har jag gått ner till 16. I vissa mackor lägger jag annan ost, brie-ost är mycket gott, man kan t.ex. mixa med kantareller o blåmögelost i en annan varm macka. Halloumi har jag ibland, men tycker knappt den smakar nått...

O nått som man alltid måste ha hemma: Ostbågar!

Det är bättre (o lagligare) att mixtra, forska o leka med ost, istället för radioaktivt material o giftiga ämnen!
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182073 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ostfysiker sökes...

Admin1 skrev: Jag köpte den norska osten Jarlsberg åt min pappa och den saknade botten kant med paraffin.


De två senaste ostarna köpta på ICA har också saknats paraffin, den förra köpt på extra pris, den senaste var mellanlagrad greve, den har jag skurit i och ätit med varmt kaffe gott att stoppa i sig bit för bit. Har köpt den för smörgåsgrillen, smör på bröd, ost, den andra smör på skinka på med tomatpasta och senap lägg samman på smörgåsgrillen ned tryckt ordentligt då blir bägge synliga sidor brunfärgat av värmen ät med kniv och gaffel. Just nu faller på det att brödet som var fryst men tinat blev söndertrasat så bröd står på inköpslistan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1182108 av wasp
Svar från wasp i ämnet Ostfysiker sökes...
Känner en fysiker, han bor på ostkusten
Mer
4 år 7 månader sedan #1182114 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ostfysiker sökes...

wasp skrev: Känner en fysiker, han bor på ostkusten

Hahahaha!
Mycket lustigt!

:rotfl :rotfl :rotfl :joker :groovy