Nisses röra

Mer
17 år 6 månader sedan #51980 av Nissegossen
Jag har idag varit hos min särbo. Hon skickade mig att handla mat. Så vi (jag) tyckte vi skulle ha pannbiff med lök till middag.

Men när jag varit och handlat lade jag mig på sängen och somnade. När jag vaknat så tyckte jag att det var försent, så jag lagade till en av mina specialare som får gå under namnet "Nisses röra"

Nötfärs, paprika, lök,vitlök,Vispgrädde, tomatpasta, morot, chaminjoner på burk (hela) och spagetti.

Jag skalade en vanlig gul lök och skar den i bitar, sedan skalade jag en morot, gjorde i ordning paprikan tärnad.

Sedan brynte jag detta i stekpannan, därefter i med nötfärsen och pressade två vitlöksklyftor i med lagom mängd tomatpasta och lät det stå så alltihop började bli stekt. Därefter i med en trea visp samt salt, peppar och lite granna soya. Därefter reducerade jag (lät koka in) grädden tills vätskan inte var kvar.

Under tiden gjorde jag i ordning spagettin al dante.

Nu hade vi en superb måltid som inte gick av för hackor!

Bonnes apetites!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Skötaren
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #52001 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet Nisses röra
Min fru brukar göra något liknande. Mycket gott.
Mer
17 år 6 månader sedan #52341 av solkatten
Svar från solkatten i ämnet mumsigt
lätt och snabbt lät gott mmmm
Mer
17 år 6 månader sedan #52350 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nisses röra
Tack! Och välkommen till sajten!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #52359 av vnv
Svar från vnv i ämnet Nisses röra
MUMS! :D