Vad har du ätit till middag idag ?

  • JTL
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #86739 av JTL
Vad har du ätit för gott till middag idag ?
Lagade du något avancerat eller blev det enkel lättlagad mat ?


Själv prövade jag att göra fiskgryta deluxe till middag idag, enligt Figurens recept som finns på torskfile tråden:

Lägg torskbitarna tätt i en gryta. Lägg sedan skivade färska tomater över torsken. Sen häller du över en 3 dl vispgrädde och saltar och pepprar. Låt sjuda tills fisken är klar ungefär 15 min. Servera kokt potatis till.

Enkelt och riktigt gott. :D
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #86740 av vnv
Svar från vnv i ämnet Vad har du ätit till middag idag ?
Lagade något mycket enkelt:
Värmde ärtsoppa som fanns på rulle i en gryta på medelstark värme i 5 minuter. Enklare kan det inte bli....
Åt 2 mackor och ett glas mjölk till detta. Nyttigt och mättande. dessutom blev det kvar lite som jag kan äta till lunch imorgon!

Måndagar är soppdagar för min del.....

Allt gott från vnv
Mer
16 år 8 månader sedan #86747 av Nissegossen
Jag åt rester drån en tidigare lagad måltid. Det var en kastrull med falukorvsgryta som jag gjort. Den var mycket god idag också! Skall ta och lägga det på minnet att nästa gång jag tillagar den så skall jag göra en större måltid, så jag kan ha fler måltider i frysen som bara är att värma i mikron.

Receptet? Jo, jag märkte det att förutom falukorv har jag haft frysta sommar grönsaker och lagt i en vitlöks klyfta som jag pressat. Förutom salt och peppar har jag haft i en trea visp och kokade i dag ris till detta! väldigt enkelt och mycket gott!!! Rekommenderas att ta till Soya till riset!:wink:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 8 månader sedan #86753 av Isa-Alise
Idag åt vi ute... det blev Adada kebab... köttfärsspett med många goda röror till...
Mer
16 år 8 månader sedan #86760 av Geta
En sallad på fetaost, pasta, gurka och tomat har jag
ätit idag.
Mer
16 år 8 månader sedan #86795 av Bitte
Kul att du gjorde fiskrätten JL1, jag tycker också den är god, fats det är ganska länge sen jag gjorde den nu.
Ska nog göra den nu någon dag för att variera mig.
Idag har jag ätit som vanligt kroppkakor till frukost och till middag pasta rätt med skinkbitar och gröna ärtor (mikromat)
Men det var värre för ett år sen då jag bara åt spagetti och köttfärsås i ett helt år. Jag gjorde en jätte gryta med köttfärssåsen som räckte i fjorton dagar åt gången. Visserligen hade jag i även bönor av alla de slag så den var väldigt matig och faktisk god.
Sen tröttnade jag på det och började med färdigrätterna Dafagård, men då gick jag upp i vikt så nu har det blivit kroppkakor och 2 olika sorters pastarätter.
Jag har tappat lusten till att laga mat som jag gjorde förr. Men det kanske vänder så småningom.