Korsord mot onödiga tankar

Mer
18 år 9 månader sedan #19580 av Graatass
I och med att Aftonbladet började med sin "Sommarpåse" har jag upptäckt hur bra det är med att lösa korsord!
Jag har tidigare läst böcker, både romaner och facklitteratur, men när jag läser har tankarna lätt att, liksom fåglar över sitt bo, flyga iväg i turer för att sedan komma tillbaka. Man kan kalla det för "tankeflykt" eller helt enkelt dålig koncentration.
Ändå är det bra att kunna koncentrera sig på något. Likt i meditationen kan man hela tiden återvända till det man håller på med utan att det vållar någon skada när tankarna blir okoncentrerade.
Rekommenderar skarpt att testa korsord!
En korsordstidning är bra på det sättet att man kan flytta över till nästa korsord när man då och då kör fast. Hjärnan verkar ju arbeta vidare ändå, så när man senare återvänder till det tidigare korsordet, kan man ha kommit på något under tiden.
Därför är det också bra att inte ge sig med ett och samma korsord. Då biter det sig fast bättre i minnet och plötsligt händer det något och man kommer på en tre-fyra ord till!
Mer
18 år 9 månader sedan #19595 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Korsord mot onödiga tankar
Nobelpristagaren Arvid Carlsson brukar lösa korsord för att hålla sin hjärna i trim. Jag brukar också lösa korsord ibland och min favorit är korsordet i Svenska Dagbladet. Det är dock inte alltid jag klarar av att lösa det.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23930 av
Svar från i ämnet Korsord mot onödiga tankar
får väl försöka