Snälla på hjälpnummerna?

  • Lillis
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20638 av Lillis
Snälla på hjälpnummerna? skapades av Lillis
Hej.

Jag undrar om någon vet ett bra ställe att ringa till om man mår jättedåligt
och liksom är trött på livet.
Är så rädd att ringa dessa hjälpnummer för jag tror att de kommer att vara lika dömmade mot mig som min familj och omgivning är och låta hårda :cry:
Nån som har någon erfarenhet av något som varit bra?

Jättetacksam för svar.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21210 av
Svar från i ämnet Snälla på hjälpnummerna?
Det är ett tag sedan du skrev inlägget, så jag hoppas du tagit mod till dig och ringt någon.
Det du upplever som dömmande, är nog när dom har en annan åsikt än dig. Sånt kan ju vara hårt att höra. Speciellt om man är en känslig person.
Allt dom säger och gör är kanske inte så klokt, och allt du säger och gör är kanske inte så klokt.
Ring, prata, lyssna. Plocka ur godbitarna, gå vidare med ditt liv, och var rädd om dig.
Döm ingen, speciellt inte på förhand.
Mer
18 år 8 månader sedan #21223 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Snälla på hjälpnummerna?
Jag har ingen erfarenhet av hjälpnumren själv, men jag tror de nog är bra för jag har aldrig läst något negativt om dem. Nationella Hjälplinjen skall visst bara ha professionell personal som beteendevetare, mentalskötare och socionomer.
I denna postning nedan finns en massa olika hjälpnummer:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28973 [/url]<!-- l -->
Mer
18 år 8 månader sedan #21227 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Snälla på hjälpnummerna?
Jag brukar ringa till psykakuten och där vet de vem man ska prata med, men de kanske själva också tar emot samtal vid kris. Jag har upplevt att de flesta varit riktigt snälla och mjuka till sättet. Men vissa kan vara lite oproffsiga och då kan de verka dömande.